۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
قدرت انقلاب از اسلام است

لاریجانی:22 بهمن با انرژی مضاعفی همراه بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظهور تفکر اسلامی و دینی امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن امسال با انرژی مضاعف و با شکوه‌تر از گذشته برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۳۳۰۱
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظهور تفکر اسلامی و دینی امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن امسال با انرژی مضاعف و با شکوه‌تر از گذشته برگزار شد.

علی لاریجانی ظهر امروز در پایان راهپیمایی بزرگ مردم قم به مناسبت 22 بهمن، در اجتماع مردم قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ظهور تفکر اسلامی و دینی امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: 22 بهمن امسال با انرژی مضاعف و با شکوه‌تر از گذشته برگزار شد.

وی افزود: این حضور گسترده هر سال حرکتی جدید در نظام اسلامی به وجود می‌آورد؛ مردم قم نیز که تاثیری شگرف در انقلاب و تداوم آن داشته‌اند باید بدانند که قم خاستگاه نهضت اسلامی بوده و در جریان حوادث 15 خرداد 42 و 19 دی 56 نقشی اساسی داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم قم افتخار همگامی و پیشرو بودن در انقلاب اسلامی را دارند گفت: امروز هم قمی‌ها حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و باید در مقابل این همه عظمت و اخلاص سر تعظیم فرود آورد.

وی ادامه داد: امام راحل به ما آموخت قدرت انقلاب از اسلام است و تداوم آن هم با دین‌مداری امکان‌پذیر خواهد بود زیرا هویت انقلاب و اسلام یکی است هر چند گاهی اوقات به این مسئله کم توجهی می‌شود.

لاریجانی اعتلا و سرافرازی ملت ایران و حرکت‌های پر خروش انقلابی در سال‌های بعد را به دلیل اسلامیت نهضت دانست و تصریح کرد: گروهی از لیبرال‌ها در اوایل انقلاب گمان می‌کردند با جدایی دین از سیاست می‌توانند آسان‌تر کشور را اداره کنند ولی اشتباه بزرگ آنها همین امر بود.

رئیس مجلس افزود: عظمت نظام به دلیل اسلامی بودن آن است و آنچه سبب شد بسیجیان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هم حضوری سرنوشت‌ساز داشته باشند و سرنوشت جنگ را تغییر دهند همین اتکا به اسلام بوده است.

وی اسلامیت انقلاب ملت ایران را دلیل موج‌آفرینی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی دانست و تاکید کرد: اسلام عامل افتخار و عزت ما در گذشته، حال و آینده است و اگر از اسلام جدا شویم خسارت‌های فراوانی به نظام و امت مسلمان وارد خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه دنیای غرب به دلیل مادی‌نگری دچار مشکلات فراوانی شده است گفت: کمونیست‌ها هم به دلیل دوری از خداوند با شکست مواجه شدند ولی جمهوری اسلامی به دلیل اتکا به شعار نه شرقی نه غربی موفق شد از بحران‌هایی که این دو بلوک را گرفتار کرده به دور باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: امروز استکبار جهانی به دنبال ایجاد انحراف در انقلاب‌های منطقه است و می‌خواهد آنها را از مسیر اسلام‌خواهی جدا کند و البته در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وارد می‌شود.

وی استقلال در مسائل علمی و سیاسی را رهاورد و هدیه انقلاب و امام به ملت ایران دانست و گفت: اگر امروز غرب نگاهی غضب‌آلود به ایران اسلامی در زمینه انرژی هسته‌ای دارد به آن دلیل است که ما در شرایط تحریم به این سطح رسیده‌ایم و آنها به هیچ وجه توقع چنین چیزی را نداشتند.
منبع: فارس