۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳

دلیل ادامه آلایندگی ارس از زبان وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: پیرو مذاکرات قبلی کارخانه مسی که در کشور ارمنستان در نزدیکی رود ارس قرار دارد به تأسیسات بازچرخانی فاضلاب مجهز شده بود اما ادامه آلایندگی ارس به دلیل این بود که این تأسیسات بارها از مدار خارج شده بود.
کد خبر : ۱۶۳۴۶۷
صراط: حمید چیت چیان در حاشیه دیدار امرور خود با وزیر محیط زیست ارمنستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و ارمنستان در زمینه های اقتصادی و سیاسی روابط متعهدی دارند و فعالیت های مشترکی در دست انجام است.

وی افزود: دیدار وزیر محیط زیست ارمنستان از ایرن فرصت مناسبی فراهم آورد تا مذاکرات بیشتری در خصوص مسائل مشترک صورت بگیرد.

وزیر نیرو از مذاکرات دو طرف در خصوص انجام فعالیت های مشترک برای زدودن آلودگی ها از رود ارس خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات قبلی کارخانه مسی که در کشور ارمنستان در نزدیکی رود ارس قرار دارد به تأسیسات بازچرخانی فاضلاب مجهز شده بود اما ادامه آلایندگی ارس به دلیل این بود که این تأسیسات بارها از مدار خارج شده بود.

چیت چیان با بیان اینکه لازم بود مانیتورینگ آنلاین در این کارخانه ایجاد شود، اذعان داشت: مذاکرات دو طرف به این نتیجه رسید که وزارت محیط زیست ارمنستان ایجاد این مانیتورینگ آنلاین را پیگیری خواهد کرد و به این ترتیب نگرانی ها بابت ادامه آلایندگی ارس برطرف خواهد شد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم