۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

هلاکت ۱۹تن از اعضای طالبان درافغانستان

وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۹ نفر از اعضای گروه تروریستی طالبان درپی عملیات نیروهای امنیتی در شرق این کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۶۳۴۶۸
صراط: به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن 19 نفر از اعضای گروه تروریستی طالبان درپی عملیات نیروهای امنیتی در شرق این کشور خبر داد.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: از روز سه‌شنبه در مجموع 19 نفر از شبه‌نظامیان طالبان در عملیات‌های نیروهای پلیس در منطقه شیرزاد در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان کشته و 2 تن دیگر از آنها زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان در این بیانیه همچنین افزود: عملیات‌ نیروهای پلیس صبح روز سه شنبه آغاز شد و تا زمانی که این منطقه از همه شبه‌نظامیان پاکسازی شود و صلح پایدار در این منطقه و مناطق مجاور تضمین شود، ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تعدادی سلاح و مهمات نیز در جریان این عملیات‌ها کشف و ضبط شده است و هیچ تلفاتی را نیروهای امنیتی متحمل نشده‌اند. هنوز شبه نظامیان طالبان اظهارنظری را درباره این خبر اعلام نکرده‌اند.

در همین رابطه، امروز بیش از 12 تن از شبه نظامیان مخالف دولت در استان شمالی بغلان، سلاح‌های خود را به نیروهای دولتی تخویل دادند.

منبع: تسنیم