۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

تکذیب بازگشت افسران آمریکایی به عراق

سفارت آمریکا در عراق، خبر بازگشت ۲۰۰ افسر آمریکایی به بغداد برای آموزش نیروهای عراقی در زمینه مبارزه با تروریسم را تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۶۳۷۲۳

صراط:  به نقل از خبرگزاری عراقی «این»، سفارت آمریکا حضور هرگونه افسر آمریکایی در عراق را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، «ویلیام بیل بیندر» معاون رئیس دفتر همکاری امنیتی مشترک در سفارت آمریکا در عراق اظهار داشت: عراق خواستار آموزش نیروهایش از سوی افسران آمریکایی برای مبارزه با تروریسم شده است و ما منتظر توافق عراق و اردن برای آموزش این نیروها در خاک اردن هستیم. زیرا بغداد و واشنگتن درباره اعطای مصونیت قانونی به نظامیان آمریکا هیچ توافقنامه‌ای ندارند.

این درحالی است که روزنامه فرانسوی «فیگارو» چند روز پیش از آمادگی 200 افسر آمریکایی برای بازگشت به عراق به منظور آموزش نیروهای عراقی خبر داده بود و دیروز یکی از اعضای کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق این مسئله را کاملا طبیعی اعلام کرده بود.

«شوان طه» عضو این کمیسیون در مجلس عراق، تأکید کرد که این افسران به منظور آموزش نیروهای پلیس و ارتش عراق و در چارچوب قراردادهای خرید سلاح از ایالات متحده و تعهدات فروشنده به آموزش چگونگی استفاده از سلاح به خریدار، به عراق آمده‌اند.

وی افزود که بر اساس این قراردادها آمریکا متعهد به آموزش درازمدت به نیروهای ارتش عراق است و این چیز تازه‌ای نیست به ویژه که پیش‌بینی می‌شود عراق در آستانه انتخابات با انفجارهای شدیدی مواجه شود.

منبع: فارس