۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
دربادار سیاری:

ما اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ایران در اقیانوس هند، آرام و دریای چین حضور دارد و این حضور در آب‌های آزاد افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۶۳۷۸۵

صراط:  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امشب در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهمیت حضور ایران در آب‌های آزاد اظهار کرد: اقیانوس اطلس جزو آب‌های آزاد دنیاست.

وی افزود: دوسوم کره زمین آب است و منهای مناطق آب‌های سرزمینی و منطقه نظارت هر کشوری، بقیه آب‌های آزاد محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه هر کشوری که صاحب نیروی دریایی است می‌تواند در آب‌های آزاد تردد کند، تصریح کرد: کشورهایی در آب‌های آزاد حضور دارند و ما نیز می‌توانیم حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون ناوهای ما در شمال اقیانوس هند، هند جنوبی، آرام و دریای چین حضور دارند و قبلاً نیز در سریلانکا، دریای سرخ و مدیترانه حضور داشتند.

سیاری با تأکید بر اینکه اقیانوس اطلس نیز جزو آب‌های آزاد دنیا است، خاطرنشان کرد: هر جا که آب‌های آزاد باشد ما می‌توانیم حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا فرمود ما اهل تعدی و تجاوز به مرزها و منافع دیگران نیستیم، متذکر شد: از آنجا که آب‌های آزاد متعلق به همه دنیا است ما نیز در آب‌های آزاد حضور داریم و این حضور هر روز افزایش می‌یابد.

منبع: فارس