۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵

تسلط ارتش سوریه برچهار منطقه در القلمون

ارتش سوریه در عملیات آزادسازی القلمون، واقع در شمال دمشق بر مناطق "الجراجیر، القسطل، راس العین و السحل" تسلط پیدا کرد.
کد خبر : ۱۶۳۸۰۰
صراط:  به نقل از پایگاه النشره، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در شهر القلمون بر مناطق الجراجیر، القسطل، راس العین و السحل که در نزدیکی منطقه یبرود قرار دارند، تسلط پیدا کرد.

شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که یک گروه مسلح پس از درگیری با نیروهای ارتش سوریه در منطقه السحل تسلیم ارتش شده و سلاح های خود را تحویل دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای هوایی ارتش سوریه روز گذشته اقدام به بمباران مواضع تروریست‌ها در شهر یبرود کرد.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان دولت سوریه گزارش داد که نیروی هوایی ارتش سوریه 10 بار مواضع شورشیان در منطقه مرزی لبنان و سوریه را هدف قرار دادند و حملات هوایی ارتش سوریه در حالی صورت گرفت که شب گذشته درگیری شدیدی بین نیروهای دولتی و گروه‌های شبه‌نظامی در این منطقه رخ داده بود.

این حملات به صورت قابل توجه ای افزایش یافته است اما هنوز مشخص نیست که آیا حمله همه جانبه نیروهای دولتی برای پاکسازی یبرود از وجود گروه‌های تروریستی آغاز شده یا اینکه مقدمه‌ای برای حمله نهایی است.

القلمون منطقه‌ای کوهستانی در نزدیکی مرز لبنان و سوریه است که هم شورشیان و هم متحدان دولت سوریه برای کمک رسانی از این منطقه استفاده می‌ کنند و جنگ در منطقه یبرود بخشی از نبرد القلمون محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم