۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱

حمایت پریمور از سخنرانی شولتز در کنست

سفیر پیشین اسرائیل در برلین از سخنرانی انتقادی رئیس پارلمان اروپا در کنست رژیم صهیونیستی که خشم بسیاری از صهیونیست ها را به دنبال داشت حمایت کرده و آن را سخنرانی خوب و زیبا ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۶۳۸۰۲
صراط:  به نقل از روزنامه آلمانی "زوددویچه سایتونگ"، "آوی پریمور"، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آلمان در گفتگو با رادیو آلمان از سخنرانی "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اروپا در پارلمان اسرائیل(کنست) که انتقاداتی را به صهیونیست ها وارد کرده و موجبات خشم برخی نمایندگان کنست را فراهم کرده بود حمایت کرده و اظهار داشت که شولتز یک سخنرانی بسیار زیبا و خوب را ایراد کرد.

لازم به ذکر است که شولتز در سخنرانی روز چهار شنبه خود در کنست اسرائیل به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و محاصره نوار غزه انتقاد کرده و تاکید کرده بود که فلسطینیان نسبت به ساکنان سرزمین های اشغالی از آب کم تری برخوردارند.

"آوی پریمور" البته این ادعای مارتین شولتز مبنی بر اینکه فلسطینیان از آب مصرفی کم تری برخوردارند را یک خطای تکنیکی از طرف وی ارزیابی کرده و گفت که این بهانه خوبی برای راستگراهای افراطی صهیونیست بود برای اینکه بگویند رئیس پارلمان اروپا دروغ می گوید. این افراط گرایان در هر حال در کمین هستند و به دنبال هر گونه خطایی می گردند.

سفیر سابق اسرائیل در آلمان علت واکنش خشمگینانه برخی نمایندگان صهیونیست به سخنرانی رئیس پارلمان اروپا را این گونه ارزیابی کرد که اسرائیلی های افراطی و حامی شهرکسازی ها از اروپاییان می ترسند. اتحادیه اروپا خواستار یک راه حل دو دولتی برای مناقشات بین فلسطین و اسرائیل است و می تواند در این راستا از فشارهای اقتصادی استفاده کند.

برخی نمایندگان راستگرای حامی شهرکسازی های اسرائیل و از اعضای حزب موسوم به خانه یهود در حین سخنرانی شولتز در پارلمان رژیم صهیونیستی به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

البته رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه "دی ولت" همه انتقادها به سخنرانی خود را رد کرده و با دفاع از سخنانش گفت که وی موظف است موضع پارلمان اروپا را نشان دهد و نمی تواند تنها سخنانی را ایراد کند که همه از آن خوششان بیاید.

منبع: تسنیم