۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷

روایت جدیدازحمله به سفارت ایران+عکس

«معین اوظهر» شخص بمب‌گذار، که سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داد، اعلام کرد: تا زمانی که حزب‌الله لبنان نیروهایش را از سوریه خارج نکند، هجوم به مناطق نفوذی حزب‌الله متوقف نخواهد شد.
کد خبر : ۱۶۳۸۰۴
صراط:  گروه  تروریستی"گردان‌های عبدالله عزام" شاخه القاعده در لبنان، امروز ـ پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه ـ  ویدیوی جدیدی از حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت، را در شبکه اینترنت پخش کرد.

این ویدیو که به نام "حمله به سفارت ایران در بیروت" در شبکه اینترنت پخش شده، تصاویری از لحظه انفجار سفارت ایران و درگیری‌ها در سوریه را نشان می‌دهد.

گردان عبدالله عزام در ویدیوی خود به آنچه را که "جنایات حزب‌الله لبنان در سوریه" توصیف کرد، اشاره کرده و تهدید کرد چنانچه حزب‌الله نیروهایش را از سوریه خارج نکند، گردان‌های عزام به انجام چنین عملیاتی در لبنان ادامه خواهد داد.

این گروه وابسته به القاعده همچنین از حزب الله لبنان خواست تا اعضای بازداشت شده این گردان را آزاد کند.

در ویدیو همچنین «معین اوظهر» شخص بمب‌گذار، که سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داد، طی پیام کوتاهی می‌گوید: تا زمانی که حزب‌الله لبنان نیروهایش را از سوریه خارج نکند، هجوم به مناطق نفوذی حزب‌الله متوقف نخواهد شد.

در 28 آبان 92 دو انفجار مهیب در منطقه "بئر حسن" در بیروت در نزدیکی سفارت ایران به وقوع پیوست که منجر به شهادت 23 تن شهید و 146 نفر زخمی برجا گذاشت. حجت الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بیروت و همچنین همسر یک دیپلمات ایرانی دیگر در بین شهدا بودند.

برنامه ریزان این انفجار تصمیم داشتند بزرگترین آسیب را به سفارت ایران و نیروهای حزب‌الله برسانند. پس از حادثه گردان‌های تروریستی عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تماسی تلفنی با مسئولان عالی‌رتبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن محکومیت اقدام تروریستی حمله به ساختمان سفارت ایران در بیروت و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه گفت: این اقدام تروریستی بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.

منبع: ابنا