۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

ابوترابی: نقدمذاکرات باید مورداحترام باشد

امام جمعه موقت قزوین گفت: در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است باید مسئولان به نقدها در مذاکرات هسته ای که سخنان مردم است احترام بگذارند و واژه هایی که در قامت سیاست مداران نیست را بکار نبرند.
کد خبر : ۱۶۳۸۸۲
صراط: حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهارداشت: امسال حضور مردم بسیار شاداب، با نشاط و منسجم و استثنایی بود.

وی افزود: حضور امسال هم از نظر کیفیت و کمیت مثال زدنی است و در قزوین هم گزارش ها بیانگر مشارکت بسیار خوب مردم در این صحنه سیاسی و پشتیبانی از نظام بود که جای قدردانی دارد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: بدون تردید یکی از دلایل این حضور تداوم نقش آفرینی شعارهای انقلاب است و مردم هوشمند ایران اسلامی مشاهده می کنند که با گذشت 35 سال آرمانهای امام و اندیشه های نیروهای انقلاب و شعارهای سالهای 57 و 58 در متن حیات سیاسی و اجتماعی ملت ایران حضور پر رنگی دارد و استقلال سیاسی بر کشور حاکم شده است.

تحقق مردم سالاری دینی/ استقلال سیاسی کلید محوری حضور مردم در صحنه

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امروز مردم بالاترین حق سیاسی را دارند و شاهد تحقق مردم سالاری دینی در همه شئون کشور هستند و نقش کلیدی در همه امور دارند و استقلال سیاسی کشور به عنوان محور کلیدی مانند گوهری ناب در اختیار ملت ایران است که ملتهای جهان از آن بی بهره اند و اگر امروز دارندگان سلاح های هسته ای و رسانه های پر قدرت در قالب گروه پنج بعلاوه یک پای میز مذاکره با ایران نشسته اند به دلیل همین استقلال ایران است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: مردم آگاه کشور به پاس قدردانی از این عزت بدست آمده با نشاطی وصف ناپذیر در جشن انقلاب شرکت می کنند و در اوج فشارهای اقتصادی حماسه 24 خرداد را خلق می کنند و با احساس و انگیزه در راهپیمایی 22 بهمن مشارکت بی نظیر دارند.

وی افزود: دنیای استکباری اجازه نمی دهد که ملتها سرنوشت خود را بدست بگیرند به همین دلیل در لبنان که نماد مشارکت مردم است امنیت مردم نشانه می رود، در عراق که مردم آمده اند در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند نا امنی ایجاد می شود و مردم بحرین سرکوب می شوند اما به فرموده رهبری امروز ایران اسلامی یک جبهه متمرکز را در برابر نظام سلطه ساماندهی کرده و به عنوان نماد و الگویی شاخص برای حضور مردم در تعیین سرنوشت کشورها مطرح است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم می آیند تا ارزشها را پاسداری کنند و اجازه ندهند تا قدرت های شیطانی بر سرنوشت ملتهای مظلوم حاکم شوند و ثروت های آنها را به یغما ببرند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: هنگامی که قدرت های شیطانی و غرب تصمیم گرفتند در قلب جهان اسلام یک رژیم جعلی را خلق کنند بدون هیچ مانع و هزینه ای پنج میلیون فلسطینی را آواره کرده و صدها بیگناه را قتل عام کردند و هیچ مشکل و چالشی نداشتند اما انقلاب اسلامی توانست موضوع فلسطین را به یک مسئله جهانی تبدیل کند و اسرائیل که دنبال تسخیر جهانی بود نتواند حتی شش روز در مقابل غزه مقاومت کند و تن به شکست دهد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی این شعار را زنده نگهداشته که می توان در سرنوشت خود تاثیرگذار بود و زیر بار ظلم و ستم نرفت و به استقلال سیاسی هم دست یافت.

دنیا بازیچه غارتگران است

ابوترابی فرد اظهارداشت: دنیای امروز بازیچه دست غارتگران و دلار بدستان و چکمه پوشانی است که ادعای کدخدایی در دهکده جهانی را دارند اما امروز در برابر نظامی قرار دارند که با همه توطئه ها و دسیسه های گسترده هر روز پیروزی جدیدی خلق می کند و با شکل دادن نهادهای سیاسی بر خلاف اراده آمریکا کار بزرگی را محقق کرده که الگوی دیگران شده است.

وی گفت: به رغم همه توطئه ها که فراروی نظام اسلامی قرار دارد و شبکه جهانی را در مقابل ما علم کردند انقلاب با قدرت پیش می رود و در اوج تحریم همواره شاهد حماسه آفرینی مردم هستیم و مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات بیانگر اقتدار ملت است.

به نقدها احترام بگذاریم/ غرب عقب نشینی کرده

خطیب جمعه قزوین با اشاره به مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای یادآورشد: این پیروزی های بزرگ موجب شده تا برخی سیاست مداران در عرصه مذاکرات هم یک نقد علمی داشته باشند اما باید به این نقدها احترام گذاشت زیرا نظام مردم سالاری نظام نقد و توجه به سخنان مردم است.

ابوترابی فرد گفت: نباید واژه هایی را که در قامت سیاست مداران نیست بکار برد و نقد را زیر سوال ببریم بلکه باید از این اقتدار که به واسطه حضور مردم حاصل شده در مذاکرات بیشترین بهره را ببریم.

وی اضافه کرد: هنگامی که پرونده جمهوری اسلامی را به شورای امنیت دادند کشور ما 194 سانتریفوژ داشت و امروز که با ما مذاکره می کنند ایران اسلامی 18 هزار سانتریفیوژ دارد و پروژه آب سنگین اراک بیش از 70 درصد پیشرفت دارد و این موقعیت بیانگر عقب نشینی دنیای غرب در مقابل مواضع رهبری و ملت ایران است و باید از این اقتدار صیانت کنیم.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: در کنار سختی هایی که مردم با تورم 40 درصدی تحمل کردند دشمنان در حسرت یک تجمع سیاسی ماندند و  اقتصاد کشور راه خود را ادامه داد و امیدواریم با اقتصاد مقاومتی راه جدیدی در میان مردم حاکم شود و با اقتدار در این مسیر حرکت کنیم.

ابوترابی فرد گفت: دنیای استکباری بدنبال شکاف سیاسی و رویارویی نظام با مردم و مسئولان بود اما حضور حماسی مردم پر رنگ تر رخ داد و همه آنها را ناامید کرد و مشارکت در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر پشتیبانی مردم از نظام و رهبری را به دنیا نشان داد.

رهبری محور اقتدار و انسجام ملی است

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: اگر رهبری در بطن مردم نبود این راهپیمایی شکل نمی گرفت لذا مدیران و کارگزاران باید به این محور توجه کنند و قوای سه گانه بدانند که رمز اقتدار و پایداری و استقلال کشور حضور مردم و وجود رهبری است که می تواند ما را در برابر توطئه ها مصون نگهدارد لذا نظام باید این ظرفیت خود برای تقویت این اقتدار و اعتلای جایگاه سیاسی بخوبی استفاده کند.

مسئولان استان قزوین وحدت را حفظ کنند

امام جمعه موقت قزوین در پایان خطبه های نمازحفظ وحدت میان مسئولان استان را ضروری دانست و گفت: قزوین در این دوره تاریخی باید تجربه زیبایی از وحدت و عزت را به نمایش بگذارد و مسئولان سیاسی با حفظ جایگاه علما به ارتقاء آن کمک کنند.

وی یادآورشد: باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا وحدت مسئولان و مردم استان دچار خدشه نشود.


منبع: مهر