۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
حاشیه‌های یک مراسم تودیع و معارفه

تشویق‌های بسیار برای تودیع یا تکریم!

مراسم تکریم و معارفه دبیر کل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور صبح امروز در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۰۱۱

صراط: مراسم تکریم و معارفه دبیر کل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور صبح امروز در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

* در این مراسم که برخلاف سایر برنامه‌های فرهنگی با کمی تاخیر آغاز می‌شود، راس ساعت آغاز شد و با استقبال زیاد مشتاقان و کارکنان نهاد مواجه شده بود.

* در این مراسم تمامی مدیران نهاد کتابخانه‌ها حضور داشتند. 

* این استقبال پرشور از عدم وجود حتی یک صندلی خالی برای اهالی رسانه مشهود بود اما با تدابیر لازم صندلی‌هایی در اختیار اهالی خبر قرار گرفت و حتی برخی ایستاده برنامه را مشاهده و دنبال می‌کردند.

* نخستین سخنران منصور واعظی بود که در سخنانی بر خلاف آنچه همواره آمار می‌دهد این بار به خلاصه‌ای اکتفا کرد و سپس از فعالیت‌ها طی 8 سال در شورای فرهنگ عمومی و نهاد کتابخانه‌ها سخن گفت البته از وزیر ارشاد درخواست کرد تا از دکتر روحانی رئیس جمهور بخواهد تا ماهی 100 هزار تومان به حقوق کارکنان نهاد و کتابداران افزوده شود البته این طرح در زمان احمدی‌نژاد طی یک دوره اجرایی شده بود.

* در این مراسم سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی، عباس شیبانی از اعضای شورای شهر تهران، منصور واعظی رئیس پیشین نهاد کتابخانه‌های عمومی و محمدحسین ملک احمدی رئیس جدید این نهاد و اعضای هیات امنا حضور داشتند.

* ملک احمدی در بازگشت دوباره به نهاد کتابخانه‌ها طی سخنانی گفت: کتاب‌داران از نظر من محور اصلی فعالیت‌های ما خواهند بود. من معتقدم بدون تلاش کتاب‌داران عزیز نمی‌توانیم کار را پیش ببریم. نکته دیگر تلاش من برای برقراری ارتباط با رسانه‌هاست و معتقدم در دولت تدبیر و امید، رسانه‌ها نقش تأثیرگذار و سازنده‌ای در پیش‌برد برنامه‌ها خواهند داشت. نهاد در فضای تعاملی با رسانه‌ها می‌تواند مؤثرتر و موفق‌تر عمل کند. نکته پایانی این است که تلاش خواهم کرد اسناد بالادستی؛ یعنی سند چشم‌انداز نظام، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقشه جامع علمی کشور، الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و برنامه‌های پنج‌ساله نظام سرلوحه فعالیت‌ها، تلاش‌ها، پیشنهادات و تصمیم‌سازی‌های ما برای هیأت محترم امنا باشد. 

* ملک احمدی دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها در سخنان خود از سه چهره فرهنگی تقدیر کرد، احمد مسجد جامعی وزیر ارشاد وقت، آقای پورنجاتی رییس کمیسیون فرهنگی وقت و مرحوم آیت‌الله رضوانی. 

* سخنان دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌ها و خاتمه آن با تشویق فراوان کارکنان نهاد همراه بود و سوال اینجاست که این تشویق برای معارفه بود یا تودیع!!

* حمیدرضا چاکری مشاور دبیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی کارمندان نهاد متنی را در جهت قدردانی از تلاش‌های منصور واعظی قرائت کرد.

* رضایی شریف آبادی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی در جملاتی ضمن تاکید بر وظایف خاطرنشان کرد: باید حلقه وصل و اتصال کتابخانه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای تقویت شود.

* عباس شیبانی فعال سیاسی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در جملاتی کوتاه گفت: باید از زحمات دوستان در نهاد کتابخانه‌ها تشکر کنم، باید این کار و فعالیت را ادامه داد تا فعال‌تر شود.

* در پایان این مراسم حکم دبیر کلی نهاد به ملک احمدی اعطا و با اعطای هدیه‌هایی از واعظی به پاس سال‌ها تلاش در نهاد کتابخانه‌ها تجلیل به عمل آمد.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم