۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

آغاز بررسی پرونده نامزدهای نوبل ادبیات

دبیر دائمی آکادمی نوبل از آغاز بررسی پرونده نامزدهای نوبل ادبیات خبر داد و گفت: از میان بیش از 200 نویسنده‌ای که پرونده فعالیت ادبی آنها در حال بررسی است 36 اسم جدید دیده می‌شود.
کد خبر : ۱۶۴۰۳۵

صراط:  به نقل از پایگاه خبری شعر و ادب عربی، رئیس آکادمی پادشاهی سوئد با اعلام آغاز بررسی وضعیت نامزدان نوبل ادبی سال 2014، گفت: از میان بیش از 200 نویسنده‌ای که پرونده فعالیت ادبی آنها در حال بررسی است 36 اسم جدید دیده می‌شود.

پیتر آنگلوند، دبیر دائمی آکادمی نوبل، با بیان اینکه 271 نفر نامزد نوبل ادبی شده‌اند، افزود: این افراد بررسی خواهند شد و نهایتا به برنده نهایی در آخر سال خواهیم رسید و رقابت چهره‌های جدید امری طبیعی است.

بنابر این گزارش در سال گذشته میلادی در حالی «الیس مونرو» جایزه نوبل ادبی را از آن خود کرده بود که آکادمی نوبل پرونده 195 نویسنده را بررسی کرده بودند.

به گفته آنگلوند، آکادمی نوبل قصد دارد راه‌هایی برای افزایش نامزدهای خود را بررسی کند که در بین آنها ایجاد یک سیستم الکترونیکی است که بتواند پیشنهادات بیشتری را برای این جایزه در نظر بگیرد.

  نامزدهایی که توسط آکادمی نوبل برای جایزه نوبل ادبیات بررسی می‌شود توسط اعضای مختلف آکادمی سوئد، اساتید زبان و ادب و سازمان‌ها و انجمن‌های ملی نویسندگان در کشورهای مختلف معرفی می‌شوند و برندگان این جایزه در سال‌های قبل نیز می‌توانند نامزدهای خود را معرفی کنند.

برپایه این گزارش قرار است با آغاز ماه آوریل لیست 271 نفری به لیست 210 نفری کاهش یابد و سپس در اکتبر سال آینده(مهر ماه) 5 نامزد نهایی معرفی شوند.

منبع: فارس
برچسب ها: نوبل آکادمی صراط