۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸

خشم لندن از شکست مذاکرات ژنو2

وزیر خارجه انگلیس امروز در واکنش به پایان بی‌نتیجه نشست ژنو، آن را یک عقب‌نشینی جدی در مسیر دستیابی به صلح در سوریه دانست و از دمشق به دلیل آنچه «خودداری از بحث در مورد تشکیل هیئت حاکم انتقالی» خواند، انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۶۴۰۸۳

صراط:  «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس می‌گوید پایان بی‌نتیجه مذاکرات ژنو میان نمایندگان دولت و مخالفان یک «عقب‌نشینی جدی در مسیر دستیابی به صلح در سوریه» بوده است.

دور دوم مذاکرات صلح سوریه امروز در حالی پایان یافت که طرفین حتی در مورد برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها نیز به نتیجه‌ای نرسیدند. هیگ در بیانیه‌ای که در واکنش به این موضوع صادر کرده، دولت سوریه را به دلیل آنچه «خودداری از بحث در مورد تشکیل هیئت حاکم انتقالی» خواند، مسئول این موضوع دانسته است.

وی در این بیانیه مدعی شده است که تشکیل یک دولت انتقالی موضوع اصلی این مذاکرات و یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای پایان دادن به بحران است. هیگ در عین حال گفته است که این پایان راه مذاکرات نیست و لندن همچنان بر اساس «دینی که برای یافتن راهکاری سیاسی به مردم سوریه دارد»، از «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و تلاش‌هایش در مسیر صلح حمایت می‌کند.

هیگ همچنین بار دیگر مدعی شده است شورای امنیت باید قطعنامه‌ای را در مورد وضعیت انسانی در سوریه تصویب کند. این در حالی است که روسیه قطعنامه مورد حمایت انگلیس را «قطعنامه‌ای یک‌طرفه» خوانده که اشاره‌ای به اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه نمی‌کند.

منبع: فارس