۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴

انتقاد پسر بی‌نظیر بوتو از طالبان

پسر «بی نظیر بوتو» نخست وزیر اسبق پاکستان با انتقاد از طالبان گفت: ما مسلمانیم و گروههای تروریستی نباید به دنبال آن باشند که به ما اسلام را یاد بدهند.
کد خبر : ۱۶۴۱۰۱
صراط:  «بیلاوال بوتو زرداری» پسر «بی نظیر بوتو» نخست وزیر اسبق پاکستان روز شنبه تلاش گروه طالبان را برای بازگرداندن این کشور به «عصر حجر» تقبیح کرد.

زرداری در سخنانی در مراسم اختتامیه یک جشنواره فرهنگی دو روزه در ایالت سند همچنین از مردم این کشور خواست علیه این تهدیدات به پا خیزند.

وی خاطرنشان کرد طالبان قصد دارد قانون ترور و وحشت را بر پاکستان حکمفرما کند اما باید به آنها گفت که اگر شما می خواهید در پاکستان زندگی کنید مجبورید از قانون اساسی این کشور نیز پیروی کنید.

پسر بی نظیر بوتو افزود: ما قانون تروریست‌ها را نمی‌پذیریم. برخی افراد در تلاشند به نام اسلام پاکستان را به عصر حجر بازگردانند.

آغاز سال 2014 در پاکستان با تشدید خشونت‌ها توسط شبه نظامیان در این کشور همراه شده است به طوری که بیش از 130 نفر در این کشور کشته شده‌اند.

دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان از آنجا که نتوانسته است پاسخی قاطع به موج جدید حملات طالبان ارائه دهد به شدت از سوی مخالفان سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

دولت نواز شریف ماههاست از مذاکره با طالبان حمایت کرده است اما بیلاوال زرداری 25 ساله به طرفداری از اقدام نظامی علیه این گروه سخن گفته است.

زرداری در سخنرانی خود در کراچی افزود: تروریست‌ها باید به فکر زمانی باشند که ملت پاکستان در مقابل آنها خواهد ایستاد.

زرداری گفت: ما مسلمانیم و گروههای تروریستی نباید به دنبال آن باشند که به ما اسلام را یاد بدهند.

منبع: ابنا