۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۰

مرتضی رضایی به فینال رسید

مرتضی رضایی قلعه آزادکار وزن 74 کیلوگرم تیم منتخب ایران با پیروزی بر کشتی‌گیر ترکیه‌ای به دیدار فینال جام یاشاردوغو ترکیه راه یافت.
کد خبر : ۱۶۴۱۵۲

صراط:  به نقل از فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو از عصر امروز در ترکیه آغاز شده است که مرتضی رضایی قلعه نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی در دورهای اول و دوم به ترتیب با نتایج 8 بر 3 و 12 بر 2 بر کشتی‌گیرانی از ترکیه و مغولستان، در دور سوم مقابل ارترک پولاد دیگر کشتی‌گیر کشور میزبان با ضربه فنی به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رضایی در این مرحله نیز مقابل رمضان گارگی از ترکیه با نتیجه 11 بر 6 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال نیکولاس مارابل از آمریکا است. مارابل دارنده مدال های طلا و برنز مسابقات پان آمریکن در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جردن باروس هموطن خود و قهرمان المپیک و جهان با نتیجه 4 بر 4 به برتری دست یافت و رکورد 69 پیروزی پیاپی وی را شکست.

مصطفی قیاسی دیگر نماینده کشورمان در وزن 74 کیلوگرم که دور نخست مقابل حریف تونسی به برتری دست یافته بود در دور دوم مقابل تاکاتانی از ژاپن در دیداری نزدیک با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن 29 کشتی‌گیر به روی تشک رفتند.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو از عصر امروز (شنبه) در سالن ورزشی احمد کومرت شهر استانبول ترکیه آغاز شده است و تیم منتخب ایران در 4 وزن نخست تنها 2 نماینده در این مسابقات دارد. کشتی گیران کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، مغولستان، ژاپن، فنلاند، قرقیزستان، لهستان، ایتالیا، جمهوری مقدونیه، تاجیکستان، تونس، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه در این رقابت‌ها حضور دارند.

رقابت‌های چهار وزن دوم فردا (یکشنبه) برگزار می شود که شش نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود می روند که اسامی آنها به شرح زیر است:

70 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (لرستان)

86 کیلوگرم: جلال زمان (مازندران) محمدجواد ابراهیمی (مازندران) علیرضا کریمی (البرز)

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی (مازندران) عبداله قمی (مازندران)

منبع: فارس