۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

دستگیری ادمین شبکه هکر بزرگ ایرانی

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سرشاخه یک گروه بزرگ هکری توسط پلیس فتا خبر داد.
کد خبر : ۱۶۴۲۲۳
صراط: سردار ابراهیم قائد رحمتی با اشاره به اقدام اخیر پلیس فتای استان گیلان در شناسایی و دستگیری سرشاخه یک گروه هکری بزرگ در این استان اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی موفق به شناسایی سرشاخه یک گروه بزرگ هکری شد که مبادرت به هک سایت‌های ایرانی می‌کرد. از این رو تلاش برای احراز هویت حقیقی وی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند سرشاخه اصلی یک گروه بزرگ هکری را که جوانی 24 ساله اهل تهران، ساکن رشت بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند.

قائد رحمتی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی صراحتاً به جرم خود و اینکه به عنوان ادمین یک گروه بزرگ هکری به صورت غیرمجاز به آن‌ها نفوذ کرده و پس از هک کردن سایت، هویت مجازی خود را در صفحه اول سایت‌های هک شده ایرانی بارگذاری می‌کرد، اعتراف کرد.

وی در پایان با بیان این‌که متهم با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، افزود: زیرشاخه‌های این گروه بزرگ هکری نیز شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از مدیران سایت‌های ایرانی خواست تا با ارتقای ضریب امنیت سایت‌های اینترنتی خود و رفع حفره‌های امنیتی اجازه دسترسی و نفوذ غیرمجاز را به هکرها ندهند.


منبع: تسنیم