۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

اقدام نژادپرستانه"صلیب سرخ جهانی"

به نظر می رسد با توجه به اینکه در عمل، خون مسلمانان توسط "صلیب سرخ جهانی" رد می شود، می توان گفت رفتار این سازمان جهانی، ضد اسلامی و نژاد پرستانه است.
کد خبر : ۱۶۴۲۵۴
صراط: وب سايت عربي الجوار نوشت: یک پزشک اتریشی که از کارکنان سازمان "صلیب سرخ جهانی" است، طی اظهاراتی ضد اسلامی و نژادپرستانه، مدعی شد که خون مسلمانان فاسد است.

وی ضمن انتقاد از "طرح اهدای خون" که توسط مؤسسات خیریه اسلامی برگزار می شود، گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد به دلیل مسلمان بودن، بیشتر مسلمانان از بیماری التهاب کبد B، رنج می برند لذا خونشان فاسد است بر همین اساس "صلیب سرخ جهانی" از مسلمانان خون نمی گیرد.

گفته می شود بعد از انتشار اظهار نظر این پزشک اتریشی، مقامات و مسئولان سازمان "صلیب سرخ جهانی" ضمن اعلام برائت از این پزشک، اظهارات او را شخصی خوانده و اعلام کردند که نظر "صلیب سرخ جهانی" به هیچ وجه چنین نیست.

این مقامات و مسئولان "صلیب سرخ جهانی" در ادامه افزودند: دین و مذهب افراد هیچ تأثیری در خون آنان ندارد لذا اظهارات مطرح شده توسط این پزشک اتریشی پایه و اساس درستی ندارد و قابل اثبات نیست.

در همین راستا "کریستین گابرییل" از مقامات ارشد "صلیب سرخ جهانی" ضمن تأیید ادعای پزشک اتریشی مبنی بر نپذیرفتن خون مسلمانان توسط "صلیب سرخ جهانی"، گفت: درست است که ما در "صلیب سرخ جهانی" از مسلمانان خون نمی گیریم، اما این به دلیل مسلمان بودن آنها نیست زیرا ما از افراد بر اساس دین و مذهب خون نمی گیریم.

لازم به ذکر است، به رغم اینکه این مسئول سازمان "صلیب سرخ جهانی" اعلام کرد که مسلمان بودن دلیل عدم پذیرش خون مسلمانان نیست، اما به نظر می رسد با توجه به اینکه در عمل، خون مسلمانان توسط "صلیب سرخ جهانی" رد می شود، می توان گفت رفتار این سازمان جهانی، ضد اسلامی و نژاد پرستانه است.