۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵

نتیجه مذاکرات پلیس با معترضان تایلندی

گفتگوی میان رهبر معترضان تایلندی و نمایندگان پلیس این کشور با هدف پایان دادن به اعتصابات و اشغال سازمان‌های دولتی بدون دستیابی به نتیجه مورد نظر پایان یافت.
کد خبر : ۱۶۴۲۵۷
صراط: به نقل از پرس‌تی‌وی؛ مذاکره میان پلیس تایلند و رهبر مخالفان دولت برای پایان دادن به اعتصابات و اشغال ساختمان‌های دولتی این کشور بی‌نتیجه به پایان رسید.

مذاکره با لانگ پو ایسارا، رهبر مخالفان در آزادسازی مجدد یک ساختمان دولتی در شمال پایتخت موفق نبود. وی اعلام کرد دولت قصد دارد از درخواست برای بازگشایی جاده‌ها به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب معترضان استفاده کند.

این رهبر مخالفان در ادامه از نمایندگان پلیس پرسید: اگر خونی ریخته شود آیا دولت پاسخگو خواهد بود؟ نماینده پلیس در گفتگویی تلویزیونی در پاسخ به وی گفت نیروهای پلیس به خشونت متوسل نخواهد شد. وی نیز در توجیه این درخواست خود گفت: " از شما خواهش می‌کنم که درک کنید... هزاران نفر از مردم به دلیل اینکه قادر به استفاده از جاده‌ها نیستند دچار مشکلات زیادی شده‌اند."

با اینحال هردوطرف درباره ادامه مذاکرات در زمانی دیگر به توافق رسیدند.

صدها پلیس ضدشورش برای بازپس‌گیری ساختمان‌های دولتی از دست شورشیان در بانگوک از روز جمعه دست به کار شده‌اند. پلیس مدعی شده است که این عملیات با خشونت همراه نخواهد بود.

وزیر کار تایلند نیز اعلام کرد پلیس به عملیات خود برای بازپس‌گیری 5 سایت تحت کنترل معترضان طی هفته آینده ادامه خواهد داد.

چالرم، وزیر کار این کشور در ادامه گفت: این تظاهرات باعث نگرانی و ایجاد مشکل برای مردم شده است. به همین دلیل است که باید نسبت به بازپس‌گیری منطقه تحت کنترل مخالفان طی روزهای آتی اقدام کنیم.


منبع: تسنیم