۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

منتقدان ژنو «بی دین» هم شدند!

پس از آنکه رییس جمهور در جمع دانشگاهیان منتقدان توافقنامه ژنو را کم سواد خواند و از استاتید دانشگاه خواست تا بجای بی سوادان در این باره اظهار نظر کنند، این بار نوبت به موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین رسید تا منتقدان این توافقنامه را بی دین بخواند!
کد خبر : ۱۶۴۲۶۹

صراط: سید حسین موسوی تبریزی در نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم که هفته گذشته برگزار شد، به انتقاد شدید علیه اعتراض‌کنندگان به توافق ژنو پرداخت و گفت: روزی در این کشور در جریان مذاکرات مک فارلین بعضی تندروها آمدند و علیه دکتر ولایتی موضع گرفتند که البته پشت پرده این موضع‌‌گیری تخریب چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. کار تا جایی پیش رفت که عده‌ای می‌خواستند در مجلس ولایتی را استیضاح کنند که خبر آن به گوش امام رسید و ایشان فرمودند اینها از اسرائیل بدتر هستند، زیرا اسرائیل از ابتدا نمی‌خواست ایران با هیچ کشوری در ارتباط باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نبود.

موسوی تبریزی با بیان اینکه برخی که تا به حال معلوم نبوده کجا بوده‌اند امروز دم از انقلابی‌گری می‌زنند، افزود: امروز کم نیستند کسانی که از تدبیر این دولت متضرر شده‌اند، از برداشته شدن تحریم‌ها متضرر می‌شوند و منافعشان در خطر است. آنها راضی نیستند و راضی نخواهند شد که این موضوع حل شود. عده‌ای به نام دین حرف می‌زنند که من در دینداری آنها نیز شک شدید دارم.

البته نکته قابل توجه در اظهارات موسوی تبریزی آنجاست که وی صراحتا اعلام می کند که در شرایط خاص و بنا بر مصلحت اندیشی! حتی منافع ملی هم قابل مذاکره است!

وی بر همین اساس می گوید: «امروز نمایندگان ما با عزت و سربلندی با کشورهای غربی مذاکره می‌کنند ولی بعضی افراد می‌گویند امام همیشه می‌خواست با آمریکا بجنگد. این صحبت‌ها توهین به منطق امام است. امام همیشه به مسئولین مملکتی می‌فرمود شما کار خودتان را از راه دیپلماسی انجام دهید و این موضوع عین منطق است. مگر اینکه واقعاً‌ علیه منافع ما عمل کنند و آن موقع هم باید دید مصلحت ما در چه کار است.

ادعایی که دقیقا برخلاف بیانات مقام معظم رهبری مطرح می شود چرا که معظم له بارها و بارها صراحتا اعلام کرده اند که خطوط قرمز ملت ایران که همان منافع ملی است تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره و عدول نیست.

موسوی تبریزی در ادامه صحبت هایش با تاکید بر اینکه آمریکا ابرقدرت جهانی است، ادامه داد: نباید توقع داشت که امروز بیاید و در مسیر ما حرکت کند. ما اگر عاقل باشیم وقتی آمریکا هر چند برای نیاز خودش یک قدم به سوی ما بر می‌دارد ما باید از آن یک قدم به نفع خودمان استفاده کنیم.

به نظر می رسد هنوز هم هستند کسانی که یا در خواب غفلت به سر می برند و یا خود را به خواب زده اند، چراکه پس از اظهارات چند وقت اخیر مقامات رسمی آمریکا، همچنان این افراد به شیطان بزرگ امید بسته اند و در سر رویایی رابطه با شیطان را در سر می پرورانند.

هرچند اظهارات موسوی تبریزی دومین گام در توهین به منتقدان توافقنامه ژنو بود، اما بعید به نظر می رسد سریال هتاکی به منتقدان دنباله دار خواهد بود.


منبع: جلبک ستیز