۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

کشف‌خودروی بمب‌گذاری شده + تصاویر

نیروهای ارتش لبنان در مرزهای مشترک این کشور با سوریه به یک خودرو که با سرعت اندک حرکت می‌کرد مشکوک شدند و به سمت آن رفتند اما راننده آن بلافاصله خودرو را رها و فرار کرد و در میان درخت‌های انبوه منطقه ناپدید شد.
کد خبر : ۱۶۴۲۸۳
صراط: ارتش لبنان امروز یک خودروی بمب‌گذاری شده که تروریست‌ها قصد داشتند آن را در بیروت پایتخت لبنان منفجر کنند؛ کشف‌وضبط کرد.

 این خودرو که ارتش لبنان آن را در منطقه حام‌البقاعیه کشف‌وضبط کرد، حاوی بیش از 250 کیلوگرم مواد منفجره بوده است.

این خودروی تویوتای نقره‌ای رنگ حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره بود که ارتش لبنان توانست آن را خنثی و تفکیک کند که یک دستاورد امنیتی ملی و میهنی برای ارتش لبنان به شمار می‌آید.

این خودرو به شکل پیچیده‌ای بمب‌گذاری شده بود اما نیروهای ارتش لبنان توانستند 250 کیلوگرم مواد منفجره را با دقت خنثی و از خودرو خارج کنند.

مواد منفجره و موشکهایی که در خودرو بوده از قدرت انفجاری بسیار بالایی برخوردار است.

براساس این گزارش،  نیروهای ارتش لبنان در مرزهای مشترک این کشور با سوریه به یک خودرو که با سرعت اندک حرکت می‌کرد مشکوک شدند و به سمت آن رفتند اما راننده آن بلافاصله خودرو را رها و فرار کرد و در میان درخت‌های انبوه منطقه ناپدید شد.

نیروهای ارتش بلافاصله منطقه را محاصره کردند و متوجه شدند این خودرو حامل مقادیر زیادی مواد منفجره و دو گلوله خمپاره است. خنثی سازی این مواد منفجره توسط کارشناسان بیش از سه ساعت به طول انجامید.

منبع: ابنا