۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

برخی‌به‌آرای مردم،نگاه معطوف به قدرت‌دارند

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت:یک تفکر ارتجاعی در پی تغییر جهت‌گیری کلی دولت به سمت توسعه با مفهوم غربی است.
کد خبر : ۱۶۴۴۲۸

صراط: سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص نفوذ یک سری افراد باتفکر خاص به حلقه مدیران ارشد اجرایی کشور که دارای تفکر توسعه اقتصادی با مدل غربی هستند، اظهارداشت: این موضوع را در دولت‌های بعد از دولت شهید رجایی و در حلقه اول دولت‌ها شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این افراد بر خلاف اصول اصلی نظام شامل مردم‌سالاری دینی، اصل توحید، رسالت، نبوت و ساختار سیاسی نظام، حاکمیت مردم  وحاکمیت ارزش‌های اسلامی صحبت می‌کنند و جای نگرانی دارد که در همه دولت‌ها تکرار می‌شود.

نماینده مشهد خاطر نشان کرد: این تفکر بعضاً در برخی از دولت‌ها به جهت‌گیری عمومی و کلی دستگاه اجرایی تبدیل می‌شود و در برخی دیگر از دولت‌ها نیز جهت‌گیری کلی نیست، اما تبدیل به صدای قالب و موثر می‌شود. باید این موضوع را آسیب‌شناسی کرد که چگونه این جریان برخلاف جریان فکری حاکم بر نظام و بر مردم به نزدیکی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی نفوذ می‌کنند.

قاضی‌زاده قوه مجریه را اصلی ترین قوه کشور دانست که در حرکت کشور جهت‌گیری می‌کند و گفت : این تفکر در دراز مدت و در همه دولت‌ها از هر نحله سیاسی شنیده می‌شود و در برخی از دولت‌ها تبدیل به دستور عمل اجرایی مانند دولت اخیر می‌شود که در این زمینه نیز مباحثی در خصوص سیاست داخلی، خارجی، فرهنگ، مقوله امنیت و ارتباط با غرب را می‌شنویم و یا مانند دوران رئیس جمهور سابق در ماهیت تئوریکی باقی می‌ماند و جنبه رفتاری و نمود عملی خاصی پیدا نمی‌کند. اما باید آسیب شناسی شود که چطور این جریان منحط فکری با استفاده از ارتباطاتی که با مسئولین تراز اول کشور داشتند و دارند، جایگاه و تریبونی برای خود دست وپا پیدا می‌کند و مورد حمایت مدیران تراز اول نیز قرار می‌گیرند.

برخی به آرای مردم، نگاه معطوف به قدرت دارند

وی تصریح کرد: این موضوع یا نشان دهنده ضعف فکری مدیران است یا نشان دهنده آسیب دیگری به نام نگاه معطوف به قدرت به آرای مردم است و برای اینکه آرای عمومی را جلب کنند، طوری صحبت و وانمود می‌کنند که رای دیگر اندیشان را نیز جلب کنند که نوعی نگاه کاسب کارانه است.

نماینده مشهد با بیان اینکه این تفکر در شعارهای انتخابی دوره اخیر ریاست جمهوری و بعد از انتخابات ریاست جمهوری نمود خاصی داشته است، گفت: این تفکر را در حاشیه و متن حرکت دولت و در بروز و ظهور رفتارهای سیاست خارجی ، فرهنگی، علوم و فناوری و آموزش و پرورش مشاهده می‌کنیم که به صورت واضح و روشن نمایان می‌شود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه این افراد دچار استبداد فکری هستند، گفت: این افراد با دو کلمه سواد خود و تجربه اندک و با دو سفری که به غرب رفته‌اند مرهوب تمدن و  فرهنگ غربی شده‌اند و به خود اجازه می‌دهند که به دیگر انسان‌ها توهین کنند.

وی ماهیت افراد معتقد به این نوع نگاه را فردگرایی و نژاد پرستی دانست و تصریح کرد: ماهیت نژادپرستان در خودبرتربینی است که خودبرتربینی فردی به خودبرتربینی نژادی منجر می‌شود.

نماینده مشهد با بیان اینکه این افراد به خود برتربینی طبقاتی نیز اعتقاد دارند، گفت: این افراد مردم را به دو دسته نخبگان و ممتازها در مقابل توده‌ها، عوام، جهان سومی‌ها و بی‌سوادها تعریف می‌کنند.

برخی غرب‌زده ها جز خودشان مابقی مردم را کم‌سواد می‌دانند

قاضی‌زاده تصریح کرد: این افراد تصور می‌کنند که فقط خودشان درست فکر می‌کنند و به علت اعتقاد به فردگرایی، غرب‌زده هستند و خودشان را غالب و درست می‌دانند و باقی را کم عقل و بی‌سواد.

وی ریشه رفتار طبقاتی کردن مردم را غربی دانست و گفت: این عده مردم را به دو قسمت کدخدا و نوکر تقسیم می‌کنند، همانطور که به جهان نیز نگاه دهکده جهانی دارند که یکی کدخدا و باقی رعیت هستند.


منبع: تسنیم