۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
تداوم واکنش منفی مداحان و مراجع تقلید به فیلم رستاخیز

آیا حقیقت عاشورا اینگونه است؟

فیلم رستاخیز آخرین ساخته درویش، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره فیلم فجر را برد اما به نظر می‌رسد بسیاری چندان با نظر هیات داوران جشنواره موافق نیستند.
کد خبر : ۱۶۴۵۸۸
صراط: نمایش چهره تعدادی از اهل بیت امام حسین(ع) و به خصوص حضرت ابوالفضل(ع) در این فیلم، مهمترین نکته ای است که به آن اعتراض می شود. علاوه بر چهره حضرت عباس(ع)، رستاخیز برای اولین بار چهره حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع)، حضرت مسلم(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) را هم نمایش داده است و همین مسئله باعث شده انتقادها به این فیلم شدت بگیرد. هرچند که عوامل فیلم اعلام کرده بودند برای این کار از علما مجوز گرفته اند و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم این مسئله را تائید کرده و گفته که این مجوز را به سازمان سینمایی تحویل داده بودند.

آیت الله مکارم شیرازی یکی از مهم ترین چهره هایی بود که به فیلم رستاخیز اعتراض کرد. او در نامه ای خطاب به رئیس سازمان سینمایی کشور، نوشت: «عده قابل توجهی به دفتر ما شکایت کرده‌اند که چرا در فیلم رستاخیز چهره حضرت قمر بنی هاشم و جمعی دیگر از شهدای کربلا (علیهم السلام) به طور مشخص نشان داده شده و می‌دانیم این کار آثار نامطلوبی دارد و نیز به بعضی از وقایع تاریخی آن ایراد کرده‌اند. آیا بنا بر این است که سازمان سینمایی قداست مقدسات را بشکند و از خطوط قرمز بگذرد؟»

آیت الله علوی گرگانی در نامه ای و در اعتراض به این فیلم نوشت: «متأسفانه در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب که با اعتقاد و ایمان مردم و رهبری مراجع عظام مخصوصا امام خمینی رحمه الله به بار نشست، بر خلاف نظر عموم مراجع مبنی‌بر عدم جواز نشان دادن تصویر ذوات مقدسه در فیلم‌ها، در فیلمی در جشنواره فجر این ذوات نشان داده شد. لذا این موضوع نوعی بی‌احترامی و بی‌توجهی به نظر دینی مراجع تقلید می‌باشد و باعث حرمت شکنی عظمت امام‌زادگان بزرگوار خواهد شد و لذا اینجانب این عمل را محکوم می‌کنم.»

آیت الله نوری همدانی هم در پاسخ به استفتایی در این باره، نمایش چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) و‌ حضرت علی اکبر(ع) را در فیلم سینمایی رستاخیز جایز ندانست و نوشت: «چهره هر کدام از این شخصیت‌های بزرگ نباید پخش شود و باید قداست این جایگاه‌ها و شخصیت‌ها حفظ شود.»

البته نمایش چهره نزدیکان امام حسین (ع) تنها نکته‌ای نیست که در فیلم رستاخیز به آن اعتراض شده است. در نامه مجید بنی فاطمه، یکی از مداحان اهل بیت، به این مسئله اعتراض شده که چرا بیشتر از آنکه پسر حر (ع) جذب عشق اباعبدالله (ع) شود به خاطر عشق زمینی خود به سمت سپاه آل الله (ع) کشیده شده است.

او در نامه ای نوشت: «سازندگان فیلم «رستاخیز» با چه کسانی برای ساخت این فیلم مشورت کرده اند و از چه مشاوران و متخصصان دینی و تاریخی استفاده کرده اند که خروجی این اثر تا این اندازه با اصل تاریخ در تضاد است و در بسیاری از موارد به سمت تحریف واقعه عاشورا رفته است؟ آیا نباید برای هرکاری به سراغ متخصص آن رفت؟ آقای درویش و دوستانشان تا به حال ارباب مقاتل حضرت سیدالشهدا (ع) را خوانده اند؟ اگر خوانده اند این چه برداشتی است که در «رستاخیز» ارائه داده اند؟ اگر هم نخوانده اند که کار بسیار اشتباهی کرده اند که بدون مطالعه به سراغ ساخت چنین فیلمی آمده اند.»

حاج منصور ارضی هم جمعه این هفته و در مراسم دعای کمیل با انتقاد شدید از این فیلم و مسئولان سینمایی کشور گفت: «مراجع تقلید درباره حرام بودن نشان دادن تصویر معصومان(ع) فتوا داده اند. اما نشان دادن عکس و صورت اینها تنها بخشی از مشکلات این فیلم است؛ حالا هر چقدر هم می خواهند به طراح و سازنده و هنرپیشه های داخلی و رقاصان خارجی آن جایزه بدهند.در این جشنواره ها اینقدر خراب کاری صورت می گیرد که خود مسئولین بی مسئولیتشان هم صدایشان در می آید، طرف ده سال کار کرده است روی آن فیلم مسخره که هنرپیشه های آن جایزه بگیرند، اصل فیلم هم اهانت به امام حسین و حضرت زینب است.»


تجمع هیات های مذهبی

دیشب و با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز هیات های مذهبی در مسجد ارک تهران، اعتراض مداحان شکل رسمی تری گرفت. در این مراسم مداحانی چون حسین سازور، محمود ژولیده، سید مجید بنی فاطمه، مهدی سلحشور ،فرج‌الله سحشور و حسین الله کرم حضور داشتند و اعتراض خود را به رستاخیز اعلام کردند.

حسین سازور خطاب به احمدرضا درویش گفت: «شما مقدسات ما را زیر پا له کردید. شما صدای ناموس خلقت، حضرت زینب (س) را در این فیلم پخش کردید. آیا حقیقت عاشورا اینگونه است؟ مقام عاشورا آنقدر بالاست که غلام امام حسین(ع) را به مقامی رساند که امام زمان (عج) 1400 سال است به او سلام می‌دهد.نحوه شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است اما درویش نتوانست این صحنه را به خوبی نشان دهد.»

فرج‌الله سلحشور هم در این مراسم گفت:« قرار نیست درویش و هیچ کارگردان دیگر سینما در خدمت خدا، پیغمبر و امام حسین (ع) باشند. قرار است کارگردانها برای اینکه در راس باشند فیلم بسازند. متاسفانه ما این سینمای منحرف را پذیرفته‌ایم. دولت، مجلس، بزرگان، مداحان و حتی حزب‌اللهی‌ها این سینما را پذیرفته‌اند و برای همین نمی‌توان از درویش توقع داشت که برای ما فیلم بسازد. اگر درویش می‌خواست حقیقت داستان عاشورا را نشان دهد به او می‌گفتند خلاقیت ندارد و طوطی‌وار فیلم می‌سازد. غربی‌ها خلاقیت را در تغییر واقعیت‌ می‌دانند. این فیلم تازه اول خط است. آنها با سینما خانواده‌های ما را از هم می‌پاشند و ناموس ما را به اینگونه که اکنون می‌بینید در خیابانها می‌کشند و حتی امام حسین (ع) را از ما می‌گیرند.»

سلحشور به سریال حضرت یوسف که خودش آن را کارگردانی کرده، هم اشاره کرد و گفت که این سریال در 6 سال گذشته پربیننده‌ترین اثر روی زمین بوده و 4 میلیارد نفر آن را دیده اند.
نظرات بینندگان
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۲۵
۶
تحریفات فیلم رکورد دار جشنواره فجر، فیلم رستاخیز:

الف) در مقدمه فیلم آمده است: معاویه بر خلاف روش پیامبر و خلفا برای خود جانشین تعیین کرد! پیامبر اسلام در غدیرخم علی علیه السلام را به جانشینی برگزید و حتی خلیفه اول نیز خودش، خلیفه دوم عمر را انتخاب و معرفی کرد.

ب) در مقدمه تاکید شده است: معاویه به آرای مردم تمکین نکرد و فرزندش یزید را برای خلافت برگزید. آیا در سرزمین اسلامی رای گیری شده بود و در آرای سیدالشهدا علیه السلام تقلب شده بوده است؟

ج) بسیاری از کسانی که در حال احرام هستند، سر خود را با پارچه پوشانده اند، که طبق نظر شیعه و سنی این کار محل اشکال است.

د) در صفوف نماز خیمه سیدالشهدا علیه السلام فاصله ای پنج متری بین صفوف و امام و ماموم دیده می شود که احتمالاً کارگردان برای بزرگتر نشان دادن صفوف دست به این اقدام زده است.

ه) تمامی صحنه های صحبت های حضرت در جمع مردم، در بازار گرفته شده است، در حالی که طبق مستندات مساجد، منا و عرفات محل هایی است که حضرت برای مردم سخن گفته اند نه میانه بازار!

و) در صحنه ای، قرآنی در دستان حضرت نمایش داده می شود که روی آن نوشته شده القران کریم! ترکیب اضافی اولین درس عربی است! القرآن الکریم نه القران کریم!
ز) آش ایرادات جزئی وقتی شور می شود که حتی در جمع بندی نهایی «بپاخاستن» را «بپاخواستن» می نویسند در فیلم 40 میلیاردی آقای درویش!

ح) پرچم های سپاه کوفه تماماً دارای نقش و نگار یکسان با چاپ سیلک هستند، آقای درویش به مخاطب فهماند مخترع سیلک اعراب دوره معاویه بودند!

ط) بر خلاف نظر عموم مراجع مبنی بر عدم جواز نشان دادن تصویر ذوات مقدسه در فیلم ها، در رستاخیز چهره این ذوات نشان داده شد.

ی) حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام به صورت جوانی 27-28 ساله نمایش داده شده است، در حالی که تمام مقاتل سن بسیار کمتری و در حد نوجوانی برای ایشان ثبت کرده اند.

ک) حضرت عباس سلام الله علیه، تنها، فردی زیبا رو، گردن کلفت و متکی به زور بازو نمایش داده شده است!

ل) در سخنرانی حضرت در شب عاشورا ماه شب چهاردهم نمایش داده می شود که با قبول نمادین بودن آن، در برخی نماها روی چهره افراد قرار گرفته، نه زیر آن و باز هم هنر کارگردانی آقای درویش به رخ کشیده می شود.

م) شخصیت بکیر و داستان عشقی اش، در اسناد معتبر تاریخی نیامده است و نقل قول ها برای شهادتش کاملاً با آنچه موضوع رستاخیز بر آن استوار شده متفاوت است. کارگردان به عمرش مقتل نخوانده است. بکیر فیلم درویش بیش از امام حسین، تحت تاثیر زنگوله اهدایی یزید و عشق یک زن است!

ن) حر اولین شهید سپاه سیدالشهدا علیه السلام است، جنگ ها نفر به نفر بوده است نه گروهی، ابتدا اصحاب سپس بنی هاشم، به کارزار وارد شدند. این ها گزاره های تاریخی ای است که هیچ کدام در فیلم رعایت نشده است.

س) در فیلم، کربلا منطقه ای پر از کوه نمایش داده شده است، تا جایی که همه می دانند کربلا نخلستان بوده است نه کوهستان!

ع) اثر فیلم در سالن های نمایش، غالباً تحت تاثیر آمادگی ذهنی شان از حادثه کربلا و روضه هاست، وگرنه فیلم هیچ خط اثرگذاری ندارد و اندوه یا آگاهی به مخاطب نمی دهد، حتی در حد تعزیه های محلی.

ف) جنگ کربلا بر اساس آنچه در فیلم نمایش داده شده بر سر بیعت کردن و نکردن و حکومت است، نه اصلاح دین رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر و نماز!

ص) حرمله بن کاهل اسدی در کربلای درویش وجود خارجی ندارد، حضرت علی اصغر علیه السلام توسط عده ای از تیراندازان کشته می شود و خون مبارکشان که توسط امام به آسمان پاشیده می شود، روی سم اسب می ریزد! طبق روایات مستند این خون هیچ گاه به زمین بازنگشت.

ق) حضرت ابالفضل علیه السلام چند متر به آب از اسب پیاده شدند و تا کمر داخل رود رفتند و بعد چند دقیقه اى نشستند! گویا درویش به مقتل جدیدی دست پیدا کرده که هیچ یک از زعمای شیعه تا کنون آن را ندیده اند.
ر) یزید در حوضچه آب گرمش، که آب در حال پمپاژ است، برهنه است و بر بازو نقش یک دایناسور را خالکوبی کرده است. خالکوبی متعلق به خود بازیگر است!

ش) کارگردان لوکیشن‌های آشنا که در اولین مواجهه تقلبی بودنش برای مخاطب ایرانی آشکار می‌شود را انتخاب کرده، لوکیشن‌هایی مانند قلعه رودخان، سی و سه پل، مسجد امام اصفهان، کویر شهداد، درخت‌های گز، کاشان.

ت) موسیقی فیلم بشدت شبیه آثاری مانند مصائب مسیح، کشتی نوح و ... است، اصلاً معلوم نیست آهنگ‌ساز فیلم «شکسپیر عاشق» بودن چه وجاهتی برای ساختن موسیقی یک فیلم عاشورایی محسوب می‌شود؟

ث) در فیلم یزید همجنس باز نشان داده شده، سگ باز و میمون باز را شنیده بودیم اما این یکی را نه!

خ) در فیلم پیکر حضرت علی اکبر علیه السلام بعد از شهادت به نمایش درمی آید که تنها یک جراحت بر صورت ایشان دیده می شود، لازم است ارباً اربا را برای آقای درویش معنی کنیم!

ذ) دلیل دگرگونی حر در فیلم معلوم نیست، حتی ادب حر به حضرت سیدالشهدا نمایش داده نشده است و این گونه القا می شود که حر بعد از ناکامی در کسب منصب امیری سپاه، به امام پناه می برد.

ض) نقش شریح قاضی به عنوان فتوادهنده قتل سیدالشهدا و یک فرد فقیه با نفوذ اصلاً شبیه به آنچه که در تاریخ آمده، نیست.

ظ) نحوه شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام و سرپیچی مردم از وی نیز نه شرح داده می شود و نه حتی گریزی به آن زده می شود، حتی در پرتاب مسلم از دارالاماره و دستگیری اش توسط ابن زیاد نیز به هیچ کدام از روایات توجهی نشده است.

غ) هر چند هنوز وارد ایرادهای سینمایی فیلم نشدیم، اما حروف ابجد تمام شدند! امید است کارگردان اگر خواست باز هم فیلم مذهبی بسازد، به غیر از آقایان مسجدجامعی و حسین پاکدل، از یک عالم دینی نیز مشورت بگیرد تا فیلم حماسی و عاشورایی را به یک مضحکه تبدیل نکند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
خسته نشدی copy-paste کردی
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
این متن کپی شده سایت الف هستش که بعد خودشونم فهمیدند چه ایرادات بنی اسرائیلی مسخره ای گرفتند
تو همون نکته اول که فرمودید
"معاویه بر خلاف روش پیامبر و خلفا برای خود جانشین تعیین کرد"
شما تحلیلتون چیه؟؟؟؟
میگه بر خلاف روش پیامبر! یعنی بر خلاف شیوه پیامبر که در واقعه غدیر خم حضرت علی را به جانشینی برگزید معاویه روش (شیوه) دیگری استفاده کرد!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۶
۹
با اینکه با این حرکت زشت مخالفم اما خدا نکنه صراط گیربده به یه چیزی این چند صدمین تیترش راجه به فیلم رستاخیز در 3-2 روز گذشتست
ارمااااااااااااااااااااااااااااااااان
|
Iran (Islamic Republic of)
راست میگه
صراط درباره این موضوع به این کم اهمیتی ننویس امام حسین و تاریخ اسلام اینقدر مهم نیستند !!!!!
درباره پیشرفت بسیار زیاد !!!! هسته ای که هی داریم پیشرفت میکنیم
درباره ارزونی زیاد و راحتی و امنیت بسیار بالایی که داریم صحبت کن
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۷
.
یه سئوال دارم از دوستان:

چه چیزی بیشتر باعث صدمه زدن به باور و اعتقادات عاشورایی میشود؟

فیلم رستاخیر و امثالهم و نمایش صنه های فرات در مختارنامه

یا:

1-فحاشی و بدزبانی عده ای سودجو وسط دعا و روضه(در پوشش مداح)

2- جایگزینی سیاست بی پدرو مادر به جای عزاداری و سواستفاده از تریبون مسجد و مجلس اباعبدالله برایاعداف شخصی و حزبی!!!

3- بیرون آمدن کلیپ مشهور قلیان+ناز ناز خانم ! و سروته ماجرا رو به اسم همسر دوم درآوردن !!!!

4- گرفتن پول های میلیونی برای یک شب مداحی!! و محرم سال گذشته که مداح مشهوری به دلیل پایین بودن نرخ، حاضر به مداحی نشد!!!
___________________________
حال بگید فیلم رستاخیز با باورهای من و امثال من بازی میکند، یا این 4 مورد؟؟؟؟؟

(این نکته هم عرض کنم که این کامنت کوچکترین ارتباطی به بحث بالا نداره و در تایید یا نفی اون نیست)
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
من نمیدونم چرا خودت رو به احمدی میچسبونی با این اعتقادت
لابد از کروه روحانی مچکریم هستی
اگه ارتباطی نداره پس چرا نوشته ات این طوره
مثلا نکته دوم که گفتی
مگه میشه یه مداح اهل سیاست نباشه
مگه میشه امام حسین رو از سیاست جدا کرد
اگه این طور بود چرا دوستان شما تو فتنه 88 به حسینیه حمله کردن و پرچم امام حسین رو لگد مال کردن
پس چرا اینقدر به امام حسین و عاشورا توهین میکنن
راستی اگه شما عشق احمدی هستی این حرفا رو میزنی
من نظرهاتو میبینم و متوجه میشم بیشترش از رو دلسوزی امیدوارم ازم ناراحت نشی
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام امین جان
من هم با شما هم عقیده هستم
اغلب از کامنت های شما استفاده میکنم.
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۸
۲
با یه عوض شدن دولت بد جور همه ماهیت اصلی خودشونا نشون دادن
اگر چه از توهینها و لجن پراکنیهای صورت گرفته علیه رزمندگان، شهدا و بویژه روز عظیم عاشورای حسینی ع و شهدای مظلوم این روز دردناک دل همه خون شد
اما معلوم شد که محرم و صفر به غیر از زنده نگه داشتن اسلام با رسوا کردن منافقان و دروغگویان دورو،پالایش و تطهیر جامعه اسلامی را هم انجام میدهد
همانطور که ماهیت اصلی رژیم منحوس پهلوی که در اول امر سعی میکرد با سوءاستفاده از مذهب به خود وجاهت قانونی ببخشد با اقدام علیه عاشورا اشکار شد و سقوط کرد
امیوارم دولتمردان فعلی با عبرت گرفتن از تاریخ مانند اسلاف خود به سمت نابودی با دست خود نروند
جا دارد رئیس جمهور با قاطعیت با وزارت ارشاد و شخص وزیر و همچنین کسانی که به این فیلم موهن اجازه اکران داده و در دهن کجی اشکار به تمام مقدسات و ارزشهای نه تنها ایرانیان بلکه شیعیلان جهان به این فیلم موهن که واقعا توهین امیزترین فیلم تاریخ سینمای ایران علیه اهل البیت ع است جایزه هم داده اند، برخورد کنند و شخص مناسب و مومن را به عنوان وزیر برگزیند
فعلا که با این تغییر دولت بدجور یه عده عنان از کف داده و قلاده بریده به مقدسات و ارزشهای ملت توهین میکنند و خود را رسوا کردند
اینا فکر کردند که با تغییر دولت دین، مذهب،اعتقادات،خطوط قرمز و فرهنگ مردم عوض شده
مردم به اقای روحانی رای ندادند که زمینه بی بند و باریها و ابتذالات و توهین به مقدسات فراهم شود
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
تقصیر دولت نیست این جشنواره ضد انقلاب و اسلام چند وقته که این طوره از بازیگرایی که میان تو ی جشنواره با اون قیفه و لباسشونن گرفته تا وقتی میخوان برن جایزه خودشون رو بگیرن
مدبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۹
۲
لا یوم کیومک یا ابا عبدالله
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۷
وقتی فیلمی که میسازی جنبه مادی داشته باشه اثر معنوی نمیگذاره
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۵
۶
وای الان این محمد م - امیر ت دسته دار! - نورا و امین زنده به عشق !!!! خخخ که همگی یک نفر بیشتر نیست پیدا میشه تا مارو بخندونه!
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
امیدوارم توجیهاشون رو خودشون قبول کنن و به حرفای خودشون نخندن و به دیگران توهین نکنن و دیگران رو بیسواد ندونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۵
۴
از دولت تدبیر و امید و مخصوصا از ع... ج... بیشتر ازین انتظار نمیره
محمد عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
احسنت به این همه زکاوت. خوب فهمیدند سال88 از کجا ضربه خوردند و به خیال خودشان میخواهند عاشورا و مفاهیمش را در نظر مردم کمرنگ کنند.
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
زکاوت نیست حماقته
احمقها هنوز نفهمیدند که هر که با عاشورا درافتاد ور افتاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱
جناب ایلیا اجرکم عندالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۱
ایلیا با اینکه بعضی از ایراداتت رو قبول ندارم ولی اگه واقعا اینهمه ایراد توی فیلم اول جشنواره فجر بوده باشه باید فاتحه ی جشنواره رو خوند!
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
قبلا خوندیم فقط تهدیگش مونده یه نگاه به عکسهای باززیگرا و جملات اونها موقع جایزه بنداز متوجه میشی قضیه چیه
علی قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
۱
۴
ببینیدنقدمنصانه کنیم نه کینه توزانه اگراین انتقادهارالحاظ کنیم بایدهیچ فیلم تاریخی پخش نشود.درسریان حضرت یوسف قرآن تحریف شده بودولی هیچ کس اعتراض نکردحالااشکالات بنی اسرائیلی میگیریم.درسریالهای مختلفی ازاین گونه ایرادات فراوان است مثلادرفیلم محمدرسول الله عقادشمشیرحضرت علی دوسرنشان داده شده کجای تاریخ آمده که شمشیرحضرت دوسرداشته و....امااشکال وارده برفیلم رستاخیزنشان دادن چهره حضرت ابوالفضل میتواندباشدآنهم اشکال واردنیست چراکه هرساله درکل کشورایران وشایدسایرکشورهاانسانهای عجق وجقی راباتیپهای چندش آوردرشبیه خانیهابعنوان حضرت ابوالفضل درمی آورنداماهیچ یک ازآقایان مداحین حتی علمای شهرها اعتراض نمی کنند!!!!آیایان مداحان چه بلاهایی برسرعزاداری آورده اندهیچ کس اعتراض وجلوگیری نمیکند.لخت سینه زنی باکدام عقل ومیاراسلامی سازگاری دارد؟؟؟؟قمه زنی ...حرکات موزون درهیئتها....مخلص کلام اینکه اگراشکال وایرادی هم فیلم رستاخیزداشته باشدبگذاریدعلماومراجع اظهارنظرکنندنه برخی مداحانی که فرمان قتل و...صادرمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علی اقا قلم
لطفا شما دیگه توهین نکن
اول تحقیق کن بعد کامنت بذار
در مورد لخت شدن، نحوه عزاداری حضرت ایت الله العظمی بروجردی ره ان هم در داخل مسجد اعظم را جویا بشو بعد نظر بده
ان چیزی که شما اسمش را با توهین حرکت موزون میذاری هروله یا طویریج(که دروازه ای به این نام در کربلا هم هست) نام داره
راجع به هروله کردن حضرت علامه بحر العلوم در کربلا که خود ایشان فرمودند چطور هروله نمیکردم در حالی که امام زمان عج را پا برهنه و سر برهنه در حال هروله دیدم و نمیتوانستم من نظاره گر باشم در حالی که امام زمانم هروله گر است، تحقیق کن
ان چیزی که شما اسمش را بلا بر سر عزاداری مینامی همین اطلاعات اندک و حرافیهای زیاده امثال شماست
در ضمن بد نیست راجع به هروله کردن حضرت زینب س و شکستن سرش با کوبیدن به محمل هم تحقیق کنی اگر ان بانوی عظیم الشأن را متهم نکنی به تخریب عاشورا
در این زمینه ها وظیفه هر شیعه حسینی است که اعتراض کند
راجع به نحوه عزاداری امام خمینی ره و ایت الله مرعشی در شبهای عاشورا هم اگر صلاح دیدی بد نیست تحقیق کنی
اما سوأل اینجاست که شما با این کامنت چرا از این فیلم غیر مستقیم حمایت میکنی
شما میگویید اظهار نظر را به مراجع واگذار کنیم اما از مراجع جلو زدی و ادعا میکنی اشکال به نشان دادن چهره حضرت عباس ع وارد نیست
شما از کی مرجع شدی که کسی خبر نداره
حتما از نظر جناب مرجع با سواد علی قلم گرداندن فیلم حول تحریف و توهین اشکار عاشقی پسر حضرت حر ع هم اشکال ندارد و یا اصلا واقعیت و عین تاریخ است!!!!
تمام این فیلم توهین به حضدات شهدا و اسرای کربلاست و اگر دوستدار واقعی ان حضرات ع باشی نمیتوانی سکوت کرده و بی تفاوت رد شوی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
۲
۶
نقدی بر سخنان آقای سازور :
این مداح عزیز که شاید چندان هم مطرح نباشد به راحتی اعلام می کند که کارگردان تنبیه و سینما تعطیل می گردد، ایشان تقصیر خودشان نیست، از بزرگترهایشان که یکی هر فحشی که بخواهد در مجلسش نصیب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می کند و آن بزرگترش هم در اتوبان هفت تیر کشی می کند ... حالا باید هم بیاید و برای همه شاخ و شانه بکشد و از هیچ قانون و قوه ای نترسد آخر می داند قانون برای او و امثال او نیست آنها از هفت دولت آزادند، او خوب می داند که هر تهدیدی بکند پایش گیر نیست ، آخر اگر امثال او نباشند عده ای روشی جز روش استفاده از شعبان بی مخ ها برای ادامه حیات سیاسی شان با نام اسلام و اهل بیت ندارند...


ایشان می فرمایند سیدالشهدا یک جمله‌ای دارد که می‌فرمایند «ان الحیات عقیدة و جهاد» یعنی زندگی عقیده و مبارزه و جهاد برای آن عقیده است ، مداح عزیز، شما و اکثر هم کیشانتان آیا برای همین عقیده و جهاد تا جیب هایتان را چند میلیون پر پول نکنند آیا حاضرید حنجره عزیزتان را به زحمت اندازید، در این جهاد و عقیده که تمامش برایتان اسم و رسم و پول آورده و خدای ناکرده اخمی بر صورتان نمی نشیند چه خوب یقه چاک می کنید ، می ترسید دکان پر رونقتان بسته شود، چرا نمی روید به دوستانتان که دیگر نه سبک های رقاصه ها که عین آن را می خوانند یک نصیحت و امر به معروفی کنید، چرا برای چهره ای که از اهل بیت ساختید و ارزشهای او را به یغمای مرید بازی ها و جلب مشتری کردید و از آنها چهره ای ساختید که هزار فیلم هم وقاحت آن را ندارد چرا یقه چاک نمی کنید؟؟؟؟مشکل امام حسین و اهل بیت نشان دادن چهره نیست ، که البته پوسترها و عکس هایشان همه جا هست و الحمدلله از شما صدایی هم در نیامده ، مشکل آنها ارزشهایشان است که در مجالس اکثر شما خبری از آن نیست !!


در ادامه کارگردان و عوامل فیلم را بی دین خطاب کرده اید، اصلا به شما نباید خرده گرفت آخر تهمت و ریختن آبروی هر کسی که مثل شما فکر نکند در مذهب شما حلال و بلکه ثواب است، این است ثمره آن مکتبی که ارزشهای امام حسین را ذبح شرعی می کند و برای تصویرش که یک نکته دسته چندم است می خواهد خون به راه بی اندازد!!