۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

آیا مجریان صداوسیما واقعا صلاحیت دارند؟

دانش آموختگان طرح جم (جذب مجری - کارشناس) که توسط صداوسیما برگزار شده بود برغم گذراندن دوره‌ی عمومی و گذشت سه سال همچنان بلاتکلیف هستند.
کد خبر : ۱۶۴۷۱۰

صراط: در خرداد 89 طرحی مربوط معاونت آموزش و پژوهش صداوسیما توسط مرکز آموزش این سازمان با عنوان طرح جم کلید خورد.

اجرای این طرح ابتدا پنج مرحله عنوان شده بود اما تنها سه مرحله از این طرح اجرا شده است و با وجود پیگیری‌ها و ارسال نامه از سوی داوطلبان به سید عزت‌الله ضرغامی - رییس صداوسیما - درخواستشان تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

این داوطلبان که به واسطه‌ی شرکت در طرح جم به صداوسیما تعهد کاری داده‌اند، اکنون به دلیل معلق ماندن اجرای این طرح و پایدار ماندن تعهدشان به صداوسیما قادر به فعالیت در حوزه‌ی کاری دیگری نیستند و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

یکی از داوطلبان طرح جم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح آزمون استخدامی صداوسیما بوده است و سازمان برای اجرای آن هزینه‌های میلیاردی صرف کرده است اما به گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار یک دوره‌ی آموزشی آزاد بوده است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا اجرای این طرح در نیمه‌ی راه متوقف شد‌؛ در حال حاضر تکلیف ما داوطلبان مشخص نیست و به واسطه‌ی تعهدی که به صداوسیما داده‌ایم نمی‌توانیم در جای دیگری مشغول به کار شویم‌، هیچکدام از مسئولان هم پاسخگو نیستند.

این داوطلب معترض با اشاره به ممنوعیت اجرای تهیه‌کنندگان در برنامه‌های خود عنوان کرد: زمانی که طرح جم اجرا می‌شد صداوسیما عده‌ای را بدون آزمون وارد طرح کرد و همچنین اعلام کردند تهیه‌کنندگانی که این طرح را نگذارنند نمی‌توانند در برنامه‌های خود اجرا داشته باشند؛ ضمن اینکه برای این ممنوعیت افرادی چون احسان علیخانی و فرزاد حسنی را استثناء قائل شدند.

او همچنین گله کرد: آیا واقعا مجریانی که در صداوسیما فعالیت می‌کنند صلاحیت اجرا کردن را دارند؟ بعضی‌ها هستند که نه به واسطه‌ی شایستگی‌شان بلکه به واسطه‌ی روابط فامیلی در صداوسیما به ویژه حوزه‌ی اجرا، کار می‌کنند.


منبع: ایسنا