۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷

حمایت‌رییس‌مجلس‌تاجیکستان‌ازتوافق ژنو

رییس مجلس تاجیکستان با حمایت از توافق ایران و گروه 1+5 در مورد سوریه نیز گفت که این کشور بر حل مسالمت‌آمیز مساله سوریه اعتقاد دارد.
کد خبر : ۱۶۴۸۷۰
صراطزاگرف شکرجان در سخنانی در نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی گفت که تاجیکستان از ابتدا به حقوق کامل جمهوری اسلامی جهت دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اعتقاد داشته به همین دلیل از توافق ژنو نیز حمایت می‌کند.

به گفته وی تاجیکستان طرفدار گفت‌وگوهایی همچون گفت‌وگوی میان ایران و 1+5 جهت حل مساله هسته‌ای است.

رییس مجلس تاجیکستان گفت که تاجیکستان بر لزوم حل مسئله سوریه از راه مسالمت‌امیز تاکید دارد تا این مردم صاحب عدالت شوند و هرچه سریع‌تر جنگ و خونریزی پایان یابد.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا با یکدیگر یکدل و همراه باشند و با اقتدار مسیر را پیش ببرند تا مشکلات جهان اسلام حل شود.

رییس مجلس تاجیکستان همچنین گفت که تاجیکستان لازم می‌داند که به کشور افغانستان به عنوان همسایه معنوی‌اش در شرایط فعلی کمک کند.

شکرجان با اشاره به فرهنگ غنی تاجیکستان گفت: تاجیکستان بعد از استقلال با تکیه بر فرهنگ ملی و ارزش‌های بشری راه دموکراتیک را پیش گرفت و تلاش کرد تا با کشورهای اسلامی در سطح مناسبی مراودات داشته باشد.

به گفته وی کشورهای اسلامی در مرحله جهانی شدن باید با حس اصالت و هویت اجتماعی و معنوی‌شان راه را به پیش ببرند و بر ارزش‌های انسانی تاکید داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم گفت‌وگو میان تمدن‌ها گفت که تاجیکستان کشوری است که بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای جهان اسلام تاکید دارد.

منبع: ایسنا