۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹

درخواست عمارحکیم از مقتدا صدر

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، رهبر جریان «صدر» را به بازنگری در تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از سیاست فراخواند.
کد خبر : ۱۶۵۱۲۸
صراط: به نقل از تلویزیون «المیادین»، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از «سید مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» خواست در تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از دنیای سیاست بازنگری کند.

چند شب گذشته رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیاست کناره‌گیری می‌کند. در بیانیه مقتدا صدر آمده است که تمامی دفاتر جریان صدر و زیرمجموعه‌های آن، که تحت عنوان «دفاتر سید شهید» در عراق فعالیت می‌کردند، بسته می‌شوند و وی از روند سیاسی کشور کناره‌گیری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که این جریان از اکنون دیگر هیچ فراکسیون پارلمانی ندارد و در داخل و خارج دولت هیچ پست و کرسی ندارد اما تنها 19 موسسه همچنان تحت مدیریت مستقیم مقتدا باقی خواهند ماند.

بر اساس این بیانیه، مقتدا صدر این تصمیم را برای حفظ آبروی خاندان صدر به ویژه دو شهید این خاندان و دور ماندن اسم آنها از هرگونه اتهام فسادی که تاکنون روی داده یا احتمال دارد در آینده تحت عنوان این دفاتر در داخل و خارج عراق صورت گیرد، گرفته است.

پیش از این «منتظر النعمانی» از رهبران جریان صدر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، تصمیم اخیر مقتدی صدر در کناره‌گیری از عرصه سیاست را ناشی از اعتقاد شخصی وی خواند و افزود:‌ رهبر جریان صدر ابتدا بر اساس اعتقاد شخصی و در ثانی به علت نتایج ارزیابی اوضاع سیاسی و امنیتی عراق، دست به چنین تصمیمی زد.

وی افزود: صدر متوجه شد که آنچه در عراق رخ می‌دهد در راستای اهدافش که او و پدر و برادران شهیدش به خاطر آنها مبارزه کرده‌اند، نیست.

النعمانی از مقتدی صدر خواست از این تصمیم صرف نظر کند تا به مثابه خیمه و درختی بماند که سایه‌اش را بر سر همه آحاد ملت عراق بگستراند زیرا او در راستای ایجاد توازن سیاسی گام بر می‌دارد و بر ابقای روند سیاسی در مسیر صحیح آن محافظت می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: بیانیه فساد صراط