۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲

اولاند:فرانسه‌مدیون‌مسلمانان‌است+تصاویر

رئیس جمهور فرانسه با هدف تقویت همزیستی جامعه فرانسه با اقلیت ها، بنای یادبود نظامیان مسلمان را که به خاطر فرانسه کشته شده اند، افتتاح کرد.
کد خبر : ۱۶۵۱۳۴
صراط«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه با حضور در مسجد بزرگ پاریس بنای یادبود یکصد هزار نظامی مسلمانی را که در جنگ‌های جهانی اول و دوم به خاطر فرانسه کشته شده‌اند افتتاح کرد.

هدف از این طرح تقویت همزیستی بین اقلیت‌ها در فرانسه و تشویق فرانسوی‌ها به رعایت احترام اقلیت مسلمانان این کشور است.

اولاند طی سخنانی تاکید کرد که فرانسه مدیون مسلمانان و خون‌هایی است که برای آزادی این کشور ریخته شده است. وی در حضور نمایندگان اقلیت مسلمانان این کشور با ایراد سخنانی مخالفت خود را با همه اقداماتی که در این کشور علیه اقلیت مسلمانان انجام می‌شود اعلام کرد.

رییس جمهور فرانسه گفت: امروز اشتباهی را اصلاح می‌کنیم که به سبب خودداری از به رسمیت شناختن فداکاری‌های افرادی که جان خود را به خاطر فرانسه از دست دادند، مرتکب شدیم. این کار به منزله درخواست مقابله با هرگونه تبعیض نژادی است که علیه مسلمانان در کشور ما اعمال شده است. 

«عبدالله زکری» رئیس مرکز مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه از اقدام اولاند برای گرامیداشت یاد نظامیان مسلمان استقبال کرد اما ابراز امیدواری کرد که این کار سرآغاز واقعی توقف حملات علیه مسلمانان باشد.

وی گفت: رئیس جمهور فرانسه نباید به این کار اکتفا کند بلکه باید پیامی قوی برای همه فرانسوی‌ها ارسال کند و به آنها بگوید مسلمانان فرانسه شهروندانی با حقوق کامل هستند که ارزش‌های فرانسه را رعایت می‌کنند.

عبدالله زکری در پایان گفت: رییس جمهور باید از آنها بخواهد حملات علیه مسلمانان را متوقف کنند.
مسلمانان فرانسه از بحث و جدل‌ها درباره حجاب، ذبح اسلامی و تعرض به زنانی که از برقع استفاده می‌کنند و اشتباه گرفتن اسلام و افراط گری ابراز ناراحتی می‌کنند.


منبع: ابنا