۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲

آمادگی‌مرکل‌برای‌مذاکره‌با‌رئیس‌جمهوراوکراین

صدر اعظم آلمان اعلام کرد در صورت تمایل رئیس جمهوری اوکراین برا ی دیدار با وی آمادگی دارد.
کد خبر : ۱۶۵۱۶۳
صراطبه نقل از صدای روسیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری ضمن تشریح نتایج مذاکرات خود با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، هیچ شکی وجود ندارد که ما مذاکراتی را با احزاب مخالف اوکراین انجام خواهیم داد و به دنبال مذاکره احتمالی هر چه زودتر با دولت و رئیس جمهور اوکراین هستیم البته به شرطی که وی آمادگی خود را اعلام نماید.

بر اساس این گزارش اعلام آمادگی مرکل برای مذاکره با ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین در شرایطی است که کیف بار دیگر شاهد درگیری های خشونت آمیز و شدیدی است و در درگیری های روز گذشته بیش از 25 نفر زخمی شده اند. خبر دیگر از اوکراین اینکه یک مقام ارشد وزارت کشور این کشور اعلام کرد، در درگیری های اخیر شهر کیف بیش از 800 نفر شامل 392 مامور پلیس زخمی شده اند.

این مقام اوکراینی در دیدار با سفرای کشورهای خارجی در کیف تصریح کرد، بیش از 350 نفر شامل نیروهای پلیس و شهروندان غیر نظامی در بیمارستان بستری شده اند. 83 نفر از ماموران پلیس نیز که در درگیری های اخیر کیف هدف گلوله قرار گرفته اند در وضعیت و شرایط وخیمی به سر می برند. در جریان درگیری های روز گذشته و امروز در شهر کیف بیش از 59 نفر بازداشت شده اند.

درگیری های داخلی در اوکراین حداقل به 3 شهر دیگر این کشور نیز گسترش پیدا کرده است. مقام های اوکراینی محدودیت هایی را در ورود وسایل نقلیه به پایتخت اعمال کرده اند. اعتراضات داخلی اوکراین از نوامبر گذشته پس از مخالفت یانوکویچ با امضای قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا و چرخش ناگهانی وی به سوی روسیه آغاز شده است. روسیه نیز قول داده است تا 15 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار کیف قرار دهد. روسیه تاکنون 5 میلیارد دلار از این کمک مالی را در اختیار اوکراین قرار داده است.

منبع: تسنیم