۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

افزایش شهدای دو انفجار انتحاری بیروت

شهدای دو انفجار تروریستی انتحاری دیروز مقابل رایزنی فرهنگی کشورمان در منطه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت به 10 تن افزایش یافت.
کد خبر : ۱۶۵۲۷۰
صراط: شهدای دو انفجار تروریستی انتحاری دیروز (چهارشنبه) مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ودارالایتام اسلامی در منطه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت به 10 تن افزایش یافت.

منابعی در وزارت بهداشت لبنان روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزودند که به دستور قاضی «صقر صقر» نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان پیکر 4 تن از این شهدا به خانواده‌های آنها تحویل شده است.

گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفته است.

قاضی صقر همچنین از دستگاه‌های امنیتی لبنان خواسته است که خودروهای آسیب دیده در منطقه دو انفجار روز گذشته را منتقل کرده تا راهها باز شود و تنها دو گودالی که انفجارها آنها را برجای گذاشته‌اند به منظور تکمیل تحقیقات جنایی به حال خود باقی بماند.

براساس این گزارش، آزمایش‌های «دی ان ای» به منظور شناسایی دیگر اجساد در حال اجرا است و هویت یکی از انتحاری‌ها نیز به وسیله آزمایش مشخص شده است.

به گفته منابع خبری «نضال هشام المغیر» با تابعیت فلسطینی عامل یکی از انفجارهای روز گذشته مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت بوده است.

نیروهای امنیتی لبنانی ساعاتی قبل از انفجار تروریستی روز گذشته مقابل رایزنی فرهنگی ایران و یک مدرسه دارالایتام در منطقه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت، یک عنصر تکفیری عضو گروهک تروریستی گردان های «عبدالله عزام» را بازداشت کرده اند که اگر او زودتراعتراف کرده بود می‌توانست از این فاجعه جلوگیری کند.

منبع: ابنا