۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
ادعای رسانه اسرائیلی

فروش‌قطعات‌هواپیمابه‌ایران‌توسط2اسرائیلی

رسانه‌های اسرائیلی مدعی‌اند که 2 نفر به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران و فروش قطعات هواپیما در پوشش شرکت‌های صوری به ایران، بازداشت شده‌اند.
کد خبر : ۱۶۵۲۷۷
صراط: به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داده است که 2 دلال تسلیحاتی اسرائیلی به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران، بازداشت شده‌اند.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل هم گزارش داده است که این 2 نفر «آویخای وینشتین» و «الی کوهن» مالکان شرکت لوازم یدکی «آر‌.اس‌.پی» هستند. ادعا شده است که این شرکت واقع در شمال فلسطین اشغالی قصد داشته در پوشش یک شرکت صوری یونانی قطعات هواپیمای فانتوم اف-4 را به ایران بفروشد.

پیش از این هم در چند مورد ادعا شده بود که این شرکت قصد دور زدن تحریم‌ها را داشته است. به گفته کانال 2 تلویزیون اسرائیل، این شرکت پیشتر قصد داشته در پوشش شرکت‌هایی آمریکایی، آلمانی، تایلندی و پرتغالی تحریم‌های ایران را دور بزند.

بنا بر این گزارش، کوهن مدتی در آمریکا در بازداشت خانگی به سر برده و صدها هزار دلار هم جریمه پرداخت کرده، اما مقامات اسرائیلی نتوانسته‌اند ثابت کنند که مقصد محموله‌ها ایران بوده است. به همین جهت وی فعلا آزاد شده و اجازه فعالیت یافته است.

منبع: فارس