۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
فضلی‌نژاد درباره توهین روزنامه اصلاح‌طلب مطرح کرد:

ادعای "اشتباه فنی" دروغ شاخدار است

پژوهشگر کیهان گفت ادعای سردبیر «آسمان» مبنی بر »اشتباه فنی» درج عبارت غیرانسانی برای حکم قصاص یک دروغ شاخدار است.
کد خبر : ۱۶۵۳۵۵
صراط: ساعاتی پس از اعلام خبر توقیف روزنامه آسمان با دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران، محمد قوچانی سردبیر این روزنامه گفت که درج عبارت «حکم غیرانسانی قصاص» ناشی از اشتباه فنی بوده است. در همین رابطه با پیام فضلی نژاد نویسنده و پژوهشگر روزنامه کیهان که از نخسیتن روز انتشار اسمان نسبت به پروژه این روزنامه برای «بازرگان سازی از رئیس جمهور روحانی» هشدار داد، به گفتگو پرداختیم تا به بررسی ابعاد این رویداد جنجالی هفته گذشته بپردازیم.

پیام فضلی نژاد پژوهشگر روزنامه کیهان گفت: پس از پاسخ مدعی العموم به مطالبه نویسندگان انقلابی مبنی بر «توقیف روزنامه آسمان»، سردبیر این نشریه اعلام کرده است که «درج عبارت موهن (غیرانسانی خواندن حکم قصاص) اشتباه فنی بوده است» در حالی که مرور پرونده روزنامه های زنجیره ای نشان می دهد این ادعا دروغ است و گردانندگان روزنامه آسمان با «اطلاع کامل» و «تجربه قبلی» نسبت به انتشار اظهارات سخنگوی جبهه ملی مرتد اقدام کرده اند، چرا که سردبیر این روزنامه در اولین سرمقاله خود رسما اعلام کرد که «آسمان» پیرو سران جبهه ملی مرتد است.

فضلی نژاد با اشاره به اینکه روزنامه نشاط نیز سال ۱۳۷۸ با انتشار مقاله ای از عضو کادر رهبری سازمان منافقین و غیرانسانی خواندن قصاص توقیف شد، اظهار داشت: گردانندگان آسمان که همان ناشران روزنامه های زنجیره ای جامعه، طوس، نشاط و… هستند، سال ۱۳۷۸ به دلیل ارتکاب همین جرم بازداشت و محاکمه شدند. نشاط روز ٢ شهريور ١٣٧٨ مقاله حسين باقرزاده (عضو كادر رهبري گروهك تروريستي منافقين) را با عنوان "آیا خشونت دولتي مجاز است" در رد حكم "قصاص" منتشر کرد و سپس مقاله ای را به قلم «عمادالدین باقی» به چاپ رساند. پس از انتشار آن مقالات، مدیرمسئول نشاط به همراه شمس الواعظین (سردبیر) و باقی بازداشت شدند و به تحمل حبس محکوم گشتند و نشاط هم توقیف شد. در آن هنگام، گردانندگان نشاط در دادکاه اعلام کردند که بر اساس نظر برخی مجتهدان غیرانسانی خواندن قصاص مصداق توهین نیست! بنابراین، نظرسازی دروغ گردانندگان روزنامه های زنجیره ای نشان میدهد که اولا آنها با علم و آگاهی پروژه توهین به احکام ضروری دین را کلید زده اند. ثانیا، سردبیر آسمان شاگرد شمس الواعظین و داماد عمادالدین باقی است، کاملا نسبت به عواقب انتشار اظهارات داوود هرمیداس باوند (سخنگوی جبهه ملی) علم و آگاهی داشته است.

وی ادامه داد: روزنامه آسمان حتي اظهارات كفرآميز سخنگوي جبهه ملي را "سوتيتر" نيز كرده تا بيشتر برجسته شود و در ذهن مخاطبان بماند. مافیای روزنامه های زنجیره ای خیال میکند که «فن اشتباه» را یاد گرفته است و میخواهد با تمسک به قضیه نخ نمای «اشتباه فنی» روی اهداف پروژه خود سرپوش بگذارد. ۶ ماه پیش در زمان توقیف روزنامه بهار به اتهام زیرسوال بردن ولایت امیرالمومنی (ع) نیز مدیرمسئول بهار ادعای «اشتباه فنی» را مطرح کرد، در حالی که اساساْ تفکر گردانندگان روزنامه های زنجیره ای، پیروی از ایدئولوژی و شکل سیاست ورزی جبهه ملی مرتد است. این ادعا، یک دروغ شاخدار است.

عضو ارشد مركز پژوهش هاي موسسه كيهان افزود: جرم بزرگتر روزنامه آسمان که باید در همان بدو انتشار توسط دادستانی تهران توقیف می شد، اعلام رسمی پیروی از سران جبهه ملی مرتد است. «آسمان» از شماره اول خود بازی سیاسی کثیفی را در تبلیغ احزاب مرتد و غیرقانونی مانند «جبهه ملی» و «نهضت آزادی» به راه انداخت و حتی به بازنشر مطالب روزنامه صهیونیستی «آیندگان» پرداخت که ابتدای انقلاب پس از موضع گیری امام خميني (ره) و به دلیل ارتباط ارگانیک با اسراییل توقیف شد. از این رو، می بینیم هر جریانی که امام خمینی(ره) حکم صریح مبنی بر ارتداد، نفاق و ماهیت صهیونی آن دارند، در ۶ شماره نخست روزنامه آسمان تبلیغ شد و سردبیر آن نیز صراحتاْ در سرمقاله نخستین شماره روزنامه نوشت که ما راه نسل اول اصلاح طلبان ایرانی مانند «محمد مصدق» و مهندس «مهدی بازرگان» را ادامه می دهیم.

فضلی نژاد با شرح دستور کار روزنامه آسمان برای «بازرگان سازی از حسن روحانی» ادامه داد: یک وجه از دستور کار روزنامه آسمان که جزیی از اجزای کارتل مطبوعاتی حزب کارگزاران است، هزینه سازی برای دولت و شخص رییس جمهور است. آسمان از شماره نخست پروژه «بازرگان سازی» از رییس جمهور را کلید زد. برای نمونه، پس از آنکه محمد قوچانی در سرمقاله شماره اول آسمان نوشت حسن روحانی ادامه راه مهندس بازرگان است، ماشالله شمس الواعظین (سردبیر وقت روزنامه نشاط و ناشر مقاله عضو كادر رهبري منافقين در رد حكم قصاص) در مصاحبه ای با دومین شماره این روزنامه به شباهت سازي ميان مهندس بازرگان و دكتر روحاني پرداخت و گفت «آموزه های بازرگان پشتوانه سیاستهای اعتدالی است.» در همين شماره آسمان، هاشم صباغيان (وزير كشور دولت موقت) نوشته است بازرگان و روحاني شباهت هاي زيادي به هم دارند. سپس در مقاله "روحاني از كدام سنت سياسي مي آيد" ضمن تبارسازي جعلي براي رييس جمهور، ادعا شده كه دكتر روحاني معتقد است "اسلام هيچ شكل خاصي از حكومت را براي مسلمانان توصيه نكرده است."

نويسنده كتاب "ارتش سري روشنفكران" اظهار داشت: نفي حكم قصاص رويكرد مشتركي بود كه در روزهاي پرتلاطم خرداد ١٣٦٠ و ماه پاياني رياست جمهوري بني صدر توسط ٢ گروه سياسي عمده، يعني "سازمان مجاهدين خلق" (منافقين) از يك سو و "جبهه ملي" و "نهضت آزادي" از سوي ديگر دنبال ميشد و هر دو گروه پيوندهاي استراتژيكي با يكديگر داشتند. روز ١١ خرداد ١٣٦٠ نشريه مجاهد (ارگان منافقين) ابتدا با احتياط لايحه قصاص را محكوم كرد و سپس روز ٢٥ بهمن، يعني يك روز پيش از راي گيري مجلس براي عدم كفايت سياسي بني صدر، جبهه ملي و نهضت آزادي مقدمات يك رويارويي گسترده با جمهوري اسلامي را تدارك ديدند. جبهه ملي فراخوان يك تظاهرات عمومي براي روز ٢٥ خرداد ١٣٦٠ را داد تا مردم به تصويب "لايحه غيرانساني قصاص" اعتراض كنند تا اين حركت، مقدمات يك شورش اجتماعي را با پشتيباني منافقين و براي جلوگيري از سقوط بني صدر فراهم كند.

فضلي نژاد گفت: مهندس بازرگان يكي از چهره هاي محوري اين حركت بود، اما بيانات امام خميني (ره) طرح مشترك منافقين، جبهه ملي و نهضت آزادي را ناكام گذاشت. امام فرمودند:«من مى‏خواهم ببینم که این راهپیمایى که امروز اعلام شده است، اساس این راهپیمایى چه هست. من دو تا اعلامیه از «جبهه ملى»، که دعوت به راهپیمایى کرده است، دیدم. در یکى از این دو اعلامیه، جز انگیزه‏اى که براى راهپیمایى قرار داده‏اند، لایحه «قصاص» است. یعنى مردم ایران را دعوت کردند که مقابل لایحه قصاص بایستند. در اعلامیه دیگرى که منتشر کرده بودند تعبیر این بود که «لایحه غیر انسانى»! ملت مسلمان را دعوت مى‏کنند که در مقابل لایحه قصاص راهپیمایى کنند، یعنى چه؟ یعنى در مقابل نص قرآن کریم راهپیمایى کنند! شما را دعوت به قیام و استقامت و راهپیمایى مى‏کنند در مقابل قرآن کریم. نص قرآن کریم.»

پژوهشگر ارشد موسسه كيهان اظهار داشت: امام صريح و شفاف تكليف جبهه ملي را صبح ٢٥ خرداد ١٣٦٠ مشخص كردند و فرمودند از امروز جبهه ملي مرتد است. بعدها هم وقتي از مهندس بازرگان ياد كردند، منافقين را "فرزندان عزيز" ايشان ناميدند. عليرغم اين احكام و بيانات روشن، داوود هرميداس باوند كه سالهاست به عنوان "سخنگوي جبهه ملي" مرتد شناخته ميشود، مجددا و با افتخار، حكم ضروري اسلام را غيرانساني ميخواند و بر موضع ٢٥ خرداد ٦٠ جبهه ملي كه موجب ارتداد آن شد، اصرار ميكند؛ همانطور كه سال ١٣٧٨ حسين باقرزاده فراري و عضو منافقين نيز با حمايت ماشالله شمس الواعظين در روزنامه نشاط چنين كرد.

فضلي نژاد گفت: هويت ناشران روزنامه آسمان و روزنامه نشاط هيچ تفاوتي با يكديگر ندارد و اين مافياي مطبوعاتي، عوامل پايگاه هاي دشمن در داخل كشورند كه رهبري در ارديبهشت ١٣٧٩ نسبت به فعاليت آنان هشدار دادند. كمترين تكليفي كه نهادهاي قضايي و هيات نظارت بر مطبوعات برعهده دارند، توقيف روزنامه آسمان و ديگر نشريات وابسته به اين مافيا و تعقيب و مجازات ناشران و مسئولان آن است كه آموزه هاي كفرآميز و گزاره هاي ارتدادآميز را پيوسته در اشكال مختلف ترويج و تبليغ مي كنند. اكنون تسامح و تساهل وزارت ارشاد و بلاهت برخي دولتمردان مدعي فرهنگ، راهي را جز استيضاح وزير ارشاد باقي نگذاشته است و اين استيضاح، مطالبه جدي نويسندگان انقلابي از مجلس اصولگراست.
نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۵
۳۶
کلا یه سری قوانینش عقب افتاده و غیرمتمدنانه هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا تو با اسلام و حکم صریح قران مشکل داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۱
۳۶
فضلي نژاد حسابي کيفور شده.
حرف اگر هم خلاف دستورات کلام خدا باشه نه جرمه و نه گناه، به خصوص که نظريه انتقادي باشه هيچ مشکلي نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ظاهرا برخی فرق بین نقد و توهین رو نمی دونن ، آیا به نظر شما " حکم غیر انسانی " نقد است ؟
اگه کمی عقل داشته باشی جواب منفی است ...
یه عده که انتقاد به هسته ای رو حرام !!! می دونستند حالا برخی دیگر دست و پا نشسته می خواهند ضد خدا هم قیام کنند و کسی هم کاری به کارشون نداشته باشه ...!
آخه با دین مردم چه کار داری نامسلمون ، اگه اعتقاد خودته واسه خودت نگهش دار چه دلیلی داری بیای تو روزنامه جار بزنی ؟
اگر مردشی بیا مناظره کن ...نه تو زورنامه !! ( نه روزنامه ) توهین کنی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از نظر تو فحاشی به خود خدا هم اگر انتقادی باشه جرم و گناه نیست
ازادی بیانتون مثل ازادی بیان کدخداتون فقط برای توهین به مقدسات و دستورات صریح قرانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کی گفته جرمه فقط معنیش اینه که نعوذ بالله گوینده بیشتر از خدا که آفریننده هست میفهمه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پیام فضلی نژاد روزنامه نگاری است که فعالیت را ابتدا در روزنامه های اصلاح طلب آغاز کرد و پس از دستگیری به جناح راست تمایل پیدا کرد با پخش اعترافات وبلاگ نویسان اصلاح‌طلب از تلویزیون نام پیام فضلی نژاد به عنوان مشاور سعید مرتضوی مطرح و تصاویر او در دادگاه وبلاگ‌نویسان اصلاح‌طلب و کنار متهمان به هنگام ضبط اعترافات تلویزیونی در خبرگزاری فارس منتشر شداز سال ۱۳۸۵ وی رسما به کیهان پیوست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۸
۲۹
این اخوی ارزشی همونی نیست که قدیما تو قسمت آگهی ها انشا میذاشت؟ خخخخخخخ من هم میخام براتون تحلیل بنویسم روزی چقدر میگیرین؟
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۲۰
۳۸
به نظر بنده باید منتظر بمانیم تا ببینیم نظر

حضرت آیت الله هاشمی و جناب دکتر حسن روحانی

در این خصوص چیست.


اینکه نمیشود هر کس خودش را وسط بیاندازد و اظهار وجود کند.


آنچه مهم است نظر حضرت آیت الله هاشمی و جناب دکتر روحانی است و لا غیر


سلام بر هاشمی
درود بر روحانی
سلام بر ناطق نوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جونیوز ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آیت الله هه ه ه ه ه هه ه ه ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از نظر مرعشی باسوات اگه ایت الله!! و دکتر!! بگن خدا توی قران اشتباه گفته حتما نظر درستیه!!!
جوجو حکم خدا بالاتره نه حکم اون ام یه دولا!!! و باسواد !!! جونت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عفت خودتی؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آره، حکم خدا هم زیر سوال بره باید دید اگه آقای هاشمی و جناب روحانی اگه انتقاد کردند، که هیچ، وگرنه مشکلی نیست! چقدر شماهایی که عقلتون رو به اشخاص گره میزنید عقب مونده هستید
خودشششششششش
|
Iran (Islamic Republic of)
سلا بر هاشمی=در فتنه 88نامه بی سلام خدمت مقام معظم رهبری دادند..سلام بر روحانی=کسی که در زمان ریاست شورای امنیت ملی نطننز رو به گل گرفت...سلام بر ناطق نوری =در فتنه88جزء سربازان گمنام کاخ سفید بود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۲
۳۱
الحق که شما و رجانیوز سروته یه کرباسین . اونجا هم عکس همین برادرای مومن و باصفا(عوقققفققققق) پیام بازرگانیشونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا تو و دولتت و کدخدات(عوققققققققققققق) سر وته یه کرباسید
همتونم پیام بازرگانی صهیونیستها هستین
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۰
۲۴
این ..... چه کارست مدعی العمومه؟
هدف شما از این تیتر فقط مطرح شدن این اخوی ارزشیست که یکی از نوچه های حاجیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هدف اسمان شما اسهال طلبها هم خودشیرینی برا صهیونیستهاست
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۳۰
۲۷
روزنامه آسمان متعلق به کار کزاران است , رئیس کار کزاران هم رفسنجانی بحرمانی است پس باید ریشه ای با این معضلات مقابله کرد این روزنامه تعطیل شد حتمآ پس فردا این حزب با همین افراد فعلی یک روزنامه دیگه علم میکنه و در خارج هم برای نبود آزادی فریاد میزنند .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ابوجهل بن ابولهب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب باشه مگه خدا منطق و استدلال رو از شما گرفته؟چرا مثل بچه آدم جوابشو نميديد؟ تازه اين بيچاره كه فقط نقل قول كرده، نقل كفر كه كفر نيست
دانشجو از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۱۰
۳
امیدوارم مجلس به وظیفه شرعی و قانونی خودش عمل کند و زمینه استیضاح وزرائی که درصدد ضربه به آرمان های اسلامی هستند را فراهم کند ...
مطئن باشید مردم هم حمایت خواهند کرد ...
این عده هم منزوی خواهند شد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۶
۶
به به چه كارشناسى!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۹
۹
محمد قوچانی یک نخبه به تمام معناست.
اصولگرایان چاره ای ندارند مگر با داغ و درفش با ایشان برخورد کنند.
بروید روش امام صادق علیه السلام را در برخورد با ابن ابی العوجا در کنار خانه خدا بخوانید.
شاید معنی دینداری و دین را بفهمید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۴
۹
پس هر ..... خواست شریعتمداریه تو روزنامه ای که به درد شیشه پاک کردن نمیخوره بنویسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۶
۱۲
درود بر روزنامه اسمان
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۶
۱۰
انقدر توقيف كنيد كه توقيف دونتون پاره بشه. يه نشريه ديگه ميزنيم. كاري نداره كه. دولت دولت خودمونه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۷
۹
ریش گوتی فقط به ظریف میاد!
حالم از ریش گوتی این بی فضل بهم خورد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۸
۳
همین بلا به سر جنابان اصلاح طلب و سبز دوست لیبرال بیاد که نوامیسشان مورد حتک حرمت قرار بگیرن اون وقت می خوام ببینم کدوم قورباغه سبز واق واق می کنه که غیر انسانیه
فارض
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۶
۷
آخه نا مسلمون! مگه نبايد حرف يه مسلمون رو حمل بر صحت كرد؟ اين چه مريضيه كه غير خودتون همه رو دروغگو بدونيد؟ خدا ميدونه شما جماعت متعصب و دگم چه ضربات هولناكى به دين و اخلاق جامعه وارد كرديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
۴
۴
بابا زمان جنگ خیلی وقته که گذشته

علی مطهری در واکنش به توقیف روزنامه "آسمان" گفت: این گونه رفتار دادستانی با مطبوعات که فورا توقیف و مدیر مسئول را بازداشت کنیم برای زمان جنگ مناسب است نه زمان عادی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۸
۱
مرگ بر منافقین کفار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۷
۴
اولا روشنفكر در قاموس ايراني=هرزه مادي و معنوي
ثانيا روشنفكر جماعت و كسانيكه تنشان به تن اين جماعت بخورد حتي اگر ببينند غربيها "مدفوع خودشان" را ميخورند اينها با كارد و چنگال ميخورند تا مبادا از "جهان پيشرفته" عقب بمانند
ثالثا اين جماعت اگر آب گير بياورند در گنداب ساختن و به لجن كشيدن، سوابق مشعشعي دارند كه با هيچ تاريخ‌سازيي خاموش و اطفا نميشود
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۲
۱
چرا همه ميخوان بگن روحاني شبيه يكي و به اون بچسبوننش؟!! صراط ياسر ارفات! اينا بازرگان! بعضيا هاشمي كوچك وووو ...

يا خاتمي , مثل همون دوران توهين به مقدسات و محور شرارت ها(دي ان اي ايرانيا فريبكاريست!) ووو...



بنظر مخلوط اين افراد باشه! چه شوددد!
:|
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۶
۸
به شخصه پیام فضلی نزاد رو خیلی دوست دارم

یک انسان فهیم و بصیر و دقیق که عمق شناس هست و مانند زیباکلام ها ساده لوح و ساده دل نیست
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۶
۵
توقيف كليه روزنامه ها بغير از كيهان ،رسالت ،وطن امروز ،٩دي جام جم ،همشهري و،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۴
۶
خوبه خودتان هم اعتراف كرديد كه تيتر روزنامه فقط منتشر كردن سخنان فردي است كه در جايي گفته شده !
اشتباه فني هم اين بود كه آن حرف تيتر يك شده است .

وگرنه داستان قصاص مدتهاست كه حل شده
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۵
۴
برادر .....عر شی یا محمد م (مرده خور ) و 60 اسم دیگه خوشم میاد که خوب این سه نفری را که همیشه درودی شون میکنی بیشتر با این اظهار نظرات ضایع شون میکنی لطفٱ‌ ادامه بده