۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸

تشکیل یک کمیته جدید در کمیته امداد

مدیر دفتر آمار و برنامه‌ریزی کمیته امداد کشور از تشکیل کمیته راهبردی برای نخستین بار با ترکیب مدیران توانمند 10 استان و مسئولان کمیته امداد مرکز خبر داد
کد خبر : ۱۶۵۳۶۵
صراطمحمد آزادان شامگاه امروز در همایش آموزشی توجیهی مدیران و کارکنان حوزه برنامه‌ریزی کمیته امداد کردستان در سنندج، اظهار کرد: بر اساس پروژه‌های تحولی که از سال 86 در کمیته امداد شروع شده بود، زمزمه بهره‌وری و کارایی در این نهاد مطرح شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد که از لحاظ کارایی موفق عمل کرده بود به همین دلیل، بررسی اثربخشی برنامه‌های این نهاد به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر دفتر آمار و برنامه‌ریزی کمیته امداد کشور تصریح کرد: این مهم از سال 89 به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و شاخص‌های بهره‌وری با همکاری مشاورین توانمند به بحث و تبادل و نظر گذاشته شد.

آزادان با بیان اینکه شاخص‌های بهره‌وری بر همین اساس تدوین شد، خاطرنشان کرد: بحث ارزیابی عملکرد و بهره‌وری اطلاعات از سال 84 تا 89 تهیه، تحلیل و به دفاتر استانی ارسال شد.

وی با بیان اینکه اندازه‌گیری بهره‌وری از دو بعد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: نشان دادن روند تغییرات بهره‌وری در طول زمان و تحلیل عوامل کاهش و افزایش بهره‌وری در سازمان از نتایج این مهم است.

مدیر دفتر آمار و برنامه‌ریزی کمیته امداد کشور تصریح کرد: این دوره در مرحله نخست آزمایشی بود و دوره جدی آن در حال حاضر در دست اجرا است.

به گفته آزادان، در این دوره، بحث آموزش، عملکرد و بهره‌وری را برای مدیران شهرستانی برگزار می‌کنیم تا با آمادگی بهتر به این برنامه ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا کمیته راهبردی برای نخستین بار با ترکیب مدیران توانمند 10 استان و مسئولان کمیته امداد مرکز تشکل شده است.

به گفته مدیر دفتر آمار و برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی، این کمیته راهبری عملیات را بر عهده دارد و با احصا و بازنگری شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف آن را مورد محاسبه قرار می‌دهد.

آزادان با بیان اینکه بحث مسئولیت، تدبیر، کارایی و بهره‌وری اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: هر سازمان و اداره‌ای که در راستای یک برنامه استراتژیک تعریف‌شده حرکت کند به موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احصای ضعف‌ها و برنامه‌ریزی برای برطرف نمودن آنها یک ضرورت بشمار می‌ِآید که در کمیته امداد در قالب برنامه‌های آموزشی و طرح بهره‌وری دنبال می‌شود.

مدیر دفتر آمار و برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی کشور بر برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: برنامه‌های آموزشی متناسب با سطوح فکری مدیران و اهداف سازمانی امری ضروری است.

آزادان در پایان خاطرنشان کرد: مدیران باید در قالب دوره‌های آموزشی اینچنینی به نقطه‌ای برسند که بتوانند به آسانی موانع و خلل‌هایی را که مانع تحقق اهداف می‌شود، شناسایی و برطرف نمایند.

منبع: فارس