۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱

اظهارات جنتی در اختتامیه موسیقی فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در آینده‌ای نزدیک از حق مالکیت معنوی همه هنرمندان و موسیقی‌دانان حفاظت می‌شود.
کد خبر : ۱۶۵۳۷۹
صراطعلی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست‌ و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی در مسیر حرکت ملت ایران از روزهای انقلاب تا زمان دفاع مقدس و همچنین از دوران سازندگی تا مشارکت عمومی مردم در صحنه‌های اجتماعی پیشاهنگ و همراه بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر چشمه‌ای از تحول از نو را نشان می‌دهد، افزود: این جشنواره آن‌گونه که شایسته است، موسیقی را پویا و شاداب در ایران نگه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار هنرمند نوآوری و خلاقیت است تصریح کرد: دیدن هنر و شنیدن موسیقی وجدآفرین است که قهر را به شادی تبدیل می‌کند.

جنتی با اشاره به اینکه ایرانیان در تکامل موسیقی جهان نقش موثری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: موسیقی ایرانی به لحاظ دستگاهی و پرده‌سازی در جهان بی‌بدیل است و موسیقی‌دانان ایران از جایگاه رفیعی در دنیا برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی در 6 استان نشان از عدالت دارد که این همان رویکرد دولت تدبیر و امید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تردیدی نیست که جوانان به سبک‌های جدید موسیقی آشنا و زبان جهان موسیقی را می‌شناسند، اظهار کرد: باید استعدادها را دریابیم و گروه‌های جوانان را مورد حمایت قرار دهیم.

جنتی با بیان اینکه باید در موسیقی مشارکت فعال بخش خصوصی را داشته باشیم عنوان کرد: راه‌اندازی گروه‌های بزرگ و اجراهای فاخر از عهده دولت خارج است. یکی از مهم‌ترین الزامات موسیقی خوب، سالن تخصصی است و باید در این راستا بخش خصوصی فعال شود.

وی ادامه داد: با توجه به دیپلماسی فرهنگی که با محوریت امور فرهنگی است باید ظرفیت موسیقی را متناسب با سایر کشورها در چارچوب دیپلماسی شناسایی و برنامه‌ریزی کرد. این مسئله موجب می‌شود تا جهان عاری خشونت و استقرار صلح را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از موسیقی به دلیل سخت‌گیری و فرآیند پیچیده درمانده است، خاطرنشان کرد: اعتماد بیشتر می‌تواند ظرفیت‌ها را در خدمت موسیقی سالم قرار دهد.

به گفته جنتی در آینده‌ای نزدیک با توجه به مسائل مربوط به اقتصاد هنر و شناخت بیشتر هنرمندان از حقوق خود، از حق مالکیت معنوی همه هنرمندان و موسیقی‌دانان حفاظت می‌شود.

منبع: تسنیم