۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷

انتقاد خاتمی از عملکرد روزنامه آسمان

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که در این کشور با مقدسات این مردم بازی می‌کنند، دقیقا در میدان و صحنه آمریکا بازی و هنرپیشگی می‌کنند.
کد خبر : ۱۶۵۳۸۳
صراطآیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در یازدهمین یادواره شهدای غدیر استان کرمان در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: این مجلس به پاس بزرگداشت شهیدان مخلصی است که برای انجام وظیفه الهی در برگشت از ماموریت دچار حادثه‌ای شدند که به جد دل‌ها را سوزاند.

وی بیان داشت: من افتخار داشتم که در هفته‌های اول حادثه به دیدار برخی از خانواده این شهیدان بروم، اخلاص و معنویت در این خانه‌ها موج می‌زد.

خاتمی عنوان کرد: دو پیام‌ رهبر معظم انقلاب یکی به مردم شریف کرمان و یکی به سردار سرلشکر رحیم‌صفوی که آن زمان فرمانده سپاه بودند، گویا است که رهبری نیز در این داغ سوختند.

وی ابراز داشت: حادثه مصیبتبار سقوط هواپیما که جمعی از فرزندان سپاهی جان خود را از دست دادند، موجب اندوه و تاثر عمیق این جانب شد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در پیامی سه روز بعد از حادثه سقوط هواپیما عنوان کردند، «حادثه مصیبت‌بار سقوط هواپیما که دل‌های وفادار صدها خانواده از شما مردم باایمان را داغ‌دار کرد، قلب اینجانب را نیز آکنده از اندوه ساخت».

امام جمعه موقت تهران گفت: در معرفی این شهدای عزیز جامع‌ترین و گویا‌ترین تعابیر، تعابیری است که رهبری به کار بردند، نه کم می‌گویند و نه زیاد.

وی با ادای احترام به خانواده شهدای غدیر استان کرمان ابراز داشت: تعابیر رهبری‌ در رابطه با شهدا این جملات است، «جوانان با اخلاص، کانون‌های وفا، ایمان و محبت، دل‌بستگان اسلام و انقلاب، عناصر استوار که پرچم آزادگی را در ایران اسلامی برافراشتند و کسانی که عمر و جوانی خود را در راه خدمات دشوار به انقلاب و کشور خود تقدیم کردند».

خاتمی افزود: سلام، درود و رحمت فراوان حق بر این مهیمان امیرالمؤمنان علی (ع) که در ایام غدیر با پیکر خونین به دیدار حق رفتند.

حفظ نظام اسلامی در جان شهدا موج می‌زد

وی تصریح کرد: آن چه در جان شهدا موج می‌زد، حفظ این نظام اسلامی بود، تک تک سلول‌های آنها از وفاداری دم می‌زد و امروز ما هستیم و امانت شهیدان.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اوباما و جان کری در مورد گزینه‌های روی میز علیه ایران گفت: این همه گزینه‌ها چیست و ما در برابر آنها چه گزینه‌ای داریم.

وی اذعان داشت: نخستین گزینه‌ای که آمریکا مطرح می‌کند که تازه هم نیست و از آغاز اسلام تاکنون بوده است، گزینه تهدید است.

خاتمی عنوان کرد: بسیاری از این تهدیدهایی که این روزها صادر می‌شود به واقع بیشتر خرج داخلی برای خود آنها دارد.

وی بیان داشت: دولت‌مردان آمریکا می‌خواهند بگویند که زور ما زیاد است و نقطه مقابل ما قدرتی ندارد، گزینه آنها‌ علیه شما اجماع جهانی است که دروغی بیش نیست.

دل‌های مستضعفان در اردوگاه اسلام و ارزش‌های انسانی است

خاتمی افزود: به فضل خدا دل‌های مستضعفان عالم در اردوگاه اسلام و قرآن و ارزش‌های انسانی است.

وی گفت: گزینه ما در برابر تهدیدهای غرب این است که ما خدا را داریم، 35 سال خدا این انقلاب را حفظ کرده است، باور کنیم که ما خدایی باشیم خدا کمک می‌کند، همان طور که تاکنون کمک کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شش ماه تمام کارتر برنامه‌ریزی کرد، برای عملیات نجات و واقعا سری و فوق سری عمل کردند و حتی مسئولان درجه یک کشور ما هم خبر نداشتند.

وی بیان داشت: یک مرتبه خبر دادند که هواپیمای ناشناس به صحرای طبس حمله کرده است، اما به فضل پروردگار در آتش سوختند.

خاتمی عنوان کرد: آنکه جواب تهدیدهای آنها را می‌دهد، باورهای الهی است، 35 سال با این باورها زندگی کردیم و اشتباه نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گزینه‌های اوباما، فشار اقتصادی است، اما طبق فرموده قرآن کریم فضائل آسمان و زمین دست خدا است و او می‌تواند همه خلأها را پر کند.

خاتمی تصریح کرد: فشارهای اقتصادی که از مرداد ماه سال 91 آغاز شد و ادامه دارد و می‌گویند که اثر خود را گذاشته است، دروغ است، اگر اثر داشت که این اجتماع بزرگ راهپیمایی 22 بهمن نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: راهپیمایی سال جاری شعاری نیست و یک و نیم تا دو برابر سال‌های گذشته شرکت داشتند.

خاتمی گفت: ملت ما به یاری خداوند اقتصاد مقاومتی که رهبری نیز سیاست‌های آن را ابلاغ کردند در برابر فشارهای اقتصادی غرب دارند.

وی ابراز داشت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که مسئولان طوری برنامه را تنظیم کنند که در هر صورت ملت روی پای خود بایستند.

رسانه‌های فارسی زبان غرب مسئولیت دین‌زدایی دارند‌

خاتمی افزود: سومین گزینه غرب امپراتور رسانه‌ای است، رسانه‌هایی که به زبان انگلیسی و زبان‌های جهانی علیه انقلاب اسلامی دروغ پراکنی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنها واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند تا اذهان جهان را علیه انقلاب ما قرار دهند و رسانه‌های دروغ‌پرداز فارسی زبان که مسئولیت دین‌زدایی دارند، مسئولیت اخلاق‌زدایی و عفت‌زدایی دارند.

خاتمی عنوان کرد: این رسانه‌ها می‌خواهند ناپاکی را با کارشناس‌های خائن خود ترویج دهند و عقبه مردمی نظام اسلامی را بزنند.

وی ابراز داشت: در یکی از استان‌ها که بیشترین ماهواره را دارند، شاهد بودیم که شور و هیجان راهپیمایی 22 بهمن مانند دیگر استان‌ها بود.

خاتمی تصریح کرد: گزینه روی میز ما در مقابل دشمن، بصیرت مردم است، مردم ما دشمنان خود را شناختند و به 35 سال دروغ‌پردازی آنها عادت کردند و تحت تاثیر دروغ‌های آنها قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: چهارمین گزینه غرب این است که به گونه‌ای برنامه‌ها را پیش ببرند که ما از اصول و ارزش‌های خود عقب‌نشینی کنیم.

تمام حرف غرب و آمریکا این است که نظام اسلامی نباشد

وی ابراز داشت: تمام حرف غرب و آمریکا همین یک کلمه است که می‌خواهند نظام اسلامی نباشد.

خاتمی افزود: دو سال است که من همه جا می‌گویم، قصه انرژی هسته‌ای بهانه است به صراحت دارند موشک‌های بالستیک ما را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: از طرفی رژیم صهیونیستی دیوانه را تقویت می‌کنند و از طرفی می‌گویند شما موشک‌های با برد طولانی را نباید داشته باشید.

خاتمی عنوان کرد: اینها بهانه است، اوباما دروغ گفت که ما خواهان سقوط نظام نیستیم، دقیقا تمام آرزوی آنها ساقط کردن نظام اسلامی است و از این پس هم نخواهند توانست.

بازی با مقدسات این مردم به معنی بازی در میدان آمریکا است

وی ادامه داد: گزینه روی میز آنها عقب‌نشینی ما است و گزینه روی میز ما به فضل خدا استقامت است به صراحت می‌گوییم، آنهایی که در این کشور با مقدسات این مردم بازی می‌کنند دقیقا در میدان آمریکا بازی می‌کنند.

خاتمی اذعان داشت: یک روز به مقام شامخ مولا علی (ع) اهانت می‌کنند، سه روز گذشته به قانون قرآنی و قطعی قصاص اهانت کردند و رسما آن را غیرانسانی خواندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در خبرها خواندم که توسط دادگاه این روزنامه توقیف شده است، اما نباید به این امر اکتفا شود، باید کسانی را که یک روز جبهه ملی ‌آن را گفت و امام راحل آن را مرتد اعلام کرد و ‌دوباره آن را گفتند به دادگاه فراخوانده شود به چه مجوزی به مقدسات این ملت اهانت می‌کنند.

خاتمی افزود: کسانی که بخواهند ارزش‌های ملت را زیر سئوال ببرند در خط آمریکا عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: پنجمین گزینه روی میز دشمن که همیشه دنبال آن هستند، جدا کردن مردم از ولایت است، تمام توطئه‌ها علیه پیامبر اکرم (ص) نیز این هدف را دنبال ‌می‌کرد، همین طور نسبت به حضرت علی (ع).

خاتمی خاطرنشان کرد: اما گزینه روی میز مردم و مسئولان ما، ولایتمداری است، به صراحت همه مسئولان ما می‌گویند این کشور یک پرچم دارد و یک رهبر و آن مقام معظم رهبری است.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گزینه آمریکا رواج ولایت‌ستیزی و گزینه ما ولایتمداری است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ششمین گزینه که دشمن‌ به شدت به آن دل بسته‌اند، ایجاد تفرقه میان صفوف واحد است، ملت ما یکپارچه هستند.

خاتمی افزود: گاه تفرقه بین شیعه و سنی، شیعه‌کشی و سنی‌کشی را مطرح می‌کنند، تکفیری‌ها که بدون تردید سر در آخور آمریکایی‌ها دارند با هدف نهادینه کردن این چنین وحشی‌گری می‌کنند و آدم می‌کشند.

وی ابراز داشت: تکفیری‌ها از یزید تجلیل کردند و گفتند یزید کار درستی کرد که با امام حسین (ع) جنگید.

خاتمی افزود: این وحشی‌ها گفتند، اگر پیروز شویم در میدان شام مجسمه یزید را بنا می‌کنیم و در دست آن سر بریده حسین (ع) را می‌گذاریم و اینها دقیقا عامل تفرقه در جهان اسلام هستند و باید به شدت مراقب باشیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: گزینه روی میز در مقابل آنها، وحدت ملت است، این ستون فقرات وحدت که ولی‌فقیه است در جامعه ما به خوبی قضایا را رصد می‌کند و رهنمود ایشان خط اعتدال است.

وی اظهار داشت: محور اعتدال خط مقام معظم رهبری است، عقب‌نشینی از آن تفریط و جلوتر رفتن از آن افراطی است.

خاتمی بیان داشت: هفتمین گزینه غرب اینکه ارزشی‌ها و ارزش‌گرایان را افراطی بخواند، افراطی‌گران در جهان غرب و اروپا صهیونیست‌ها هستند و در اینجا برخی سو‌ءاستفاده می‌کنند از این واژه و ملت رشیدی که استکبار‌ستیز هستند را افراطی می‌خوانند.

وی تصریح کرد: صاحبان فرهنگ شهادت را افراطی می‌خوانند‌ تا با این هدف که این ارزش‌ها رنگ ببازد.

خاتمی گفت: استکبارستیزی در بیانات رهبری در دیدار مردم تبریز موج می‌زند، این فرهنگ است که ملت ما را بانشاط نگه می‌دارد.

راهپیمایی ‌سال جاری را فرهنگ استکبار‌ستیزی بانشاط کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: استکبار زیاده‌خواه است، امروز مسئله هسته‌ای حل شود، بلافاصله حقوق بشر، موشک‌های بالستیکی، سوریه و حزب‌الله مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ استکبارستیزی است که آنها را به عقب‌نشینی وا می‌دارد، گزینه آنها این است که این فرهنگ کم‌رنگ شود.

تا شیطنت‌های آمریکا باقی است فریاد‌ «مرگ بر آمریکا» تکرار می‌شود

خاتمی ابراز داشت: اما ملت ایران تا شیطنت‌های آمریکا باقی است با شورتر از فریاد مقدس «مرگ بر آمریکا» را سر می‌دهند.

وی گفت: هشتمین گزینه غرب، حمله نظامی است که بارها گفتند و گزینه مقابله ما نمونه هشت سال دفاع است.

خاتمی عنوان کرد: هشت سال دفاع مردم ما که تنها جنگ با صدام نبود، جنگ با دنیای استکبار بود و این گزینه نظامی آنها می‌دانند که باتلاق خودشان است.

وی خاطرنشان کرد: آنها‌ می‌خواستند در 35 سال این گزینه نظامی را انجام دهند، اما نتوانستند، زیرا می‌دانند با نخستین هجمه آمریکا به ما تل‌آویو و هیوا با خاک یکسان می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: نهمین گزینه روی میز دشمن، مایوس کردن مردم است، این مردم افتخار‌آفرین و مقاوم به یاری خدا اسلام ناب را در جهان زنده کردند.

وی خاطرنشان کرد: به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که فردا نظام ساقط می‌شود، گزینه مردم ما امید و نشاط است و این ملت می‌دانند موفق بودند و خواهند بود در عرصه‌های مختلف علمی به قله‌ها رسیدند و خواهند رسید.

خاتمی گفت: شالوده انقلاب ما دین و ارزش‌های دینی است، گزینه روی میز اوباما و نتانیاهو گسترش زدودن ارزش‌ها از جامعه است.

وی اظهار داشت: نتانیاهو قبل از نخست وزیری دوره جدید خود اعلام کرده بود که باید کاری کنیم در مرزهای ایران‌ گیرنده‌های تلویزیونی دنیا بتوانند برنامه‌های استکباری دنیا را بگیرند و اصل آنها بر عفت‌زدایی است.

خاتمی افزود: نقشه دشمنان آن است که این فرهنگ مقدس و عفت در جوانان و پسران و دختران را بزدایند.

گزینه ملت ما‌ گسترش عفاف است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به بانوان مبنی بر حفظ حجاب عنوان کرد: در میدان دشمن بازی نکنید، گزینه روی میز دشمنان قسم خورده این ملت عفت‌زدایی است و گزینه ما عفاف و حجاب است.

منبع: فارس