۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مادورو: دانشجویان فاشیست و خرابکار نیستند

نظر جانشین چاوز درباره دانشجویان معترض

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای خبری اعلام کرد دانشجویانی که در تظاهرت های ضد دولتی شرکت کرده اند "فاشیست و خرابکار" نیستند.
کد خبر : ۱۶۵۴۰۵
صراط: رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای خبری اعلام کرد دانشجویانی که در تظاهرت های ضد دولتی شرکت کرده اند "فاشیست و خرابکار" نیستند.

به گزارش پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور»؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه 1 اسفند در مصاحبه ای خبری اعلام کرد دانشجویانی که در تظاهرت های ضددولتی شرکت کرده اند "فاشیست و خرابکار" نیستند.

مادورو خطاب به دانشجویان کشورش گفت: یک دانشجو کسی است که در سر کلاس های درس حضور می یابد و مشغول تحقیق و پژوهش می شود، ما به دانشجویان احترام می گذاریم. ما می دانیم که تنها فاشیست ها می توانند دست به اقدامات خرابکارانه بزنند. دانشجویان فاشیست و خرابکار نیستند.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به صدمات وارد شده به اموال عمومی گفت: خسارت‌های بسیار جدی به اموال عمومی ما وارد شده است. ما نمی خواهیم تا نگرانی ایجاد کنیم. اطمینان می دهیم که هرچه سریع تر به مسائل مربوط به کمبود وسایل نقلیه رسیدگی شود.

چهارشنبه گذشته دانشجویان ونزوئلایی در اعتراض به سیاست های دولت در خیابان های کاراکاس، پایتخت این کشور تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات به خشونت انجامید و سه تن از شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند.

کشته شدن این سه نفر و دستگیری دست کم 66 تن از شهروندان انتقادات فراوانی در پی داشت.

مقامات این کشور اطمینان دادند که مسببن برگزاری این تظاهرات را دستگیر و راهی زندان کنند.
منبع: تسنیم