۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تشریح کرد

ارتباط خط لوله گاز ایران و پاکستان به ربودن مرزبانان

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: «این تمایل وجود دارد که نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به تهران سفر کند و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تشکیل شود.»
کد خبر : ۱۶۵۴۰۶
صراط: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به بن بست خوردن پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را به دلیل ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی رد کرد و گفت: ما احتیاج به مذاکره مجدد برای یک چارچوب زمانی جدید در مورد این پروژه داریم.

به گزارش پایگاه اینترنتی تریبیون، وزارت خارجه پاکستان به بن بست خوردن پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به دلیل موضوع اخیر ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در گفت و گوی هفتگی خود با خبرنگاران گفت، موضوعات دیگری موجب متوقف شدن این پروژه شده و این در حالی است که کمیته مشترک اقدام دو کشور در این زمینه در کویته با یکدیگر دیدار دارند.
وی در ادامه گفت: «شما نمی توانید به روابط ایران و پاکستان از دریچه یک موضوع کوچک یا برخی حوادث مرزی نگاه کنید.  همانطور که رئیس جمهور ایران گفت، این روابط عمیق تر و گسترده تر است و بین دو ملت در جریان است. روابط بین دو کشور دارای جنبه های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی است.»
وی افزود: «ما فکر نمی کنیم که این اتفاقات بتوانند روابط ما را از مسیر خود خارج کنند. خط لوله یک موضوع مجزا است. یک چارچوب زمانی مقرر شده بود، اما برخی تعهدات و توافقات دیگر نیز در مورد تامین مالی پروژه وجود داشت. بنابراین آنها از هم گسسته اند. ما احتیاج به مذاکره مجدد برای یک چارچوب زمانی جدید داریم.»
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه گفت: «این تمایل وجود دارد که نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به تهران سفر کند و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تشکیل شود.»
منبع: تسنیم