۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
رئیس فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی اعلام کرد

روحانی بازوبند پهلوان سال را به چه‌کسی می‌دهد

رئیس فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس ‏جمهور بازوبند پهلوان سال 92 ایران را به «احمد میرزاپور» از خراسان رضوی تقدیم می‏کند.
کد خبر : ۱۶۵۴۵۶
صراط: رئیس فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس ‏جمهور بازوبند پهلوان سال 92 ایران را به «احمد میرزاپور» از خراسان رضوی تقدیم می‏کند.

فرهاد طلوع‏کیان امشب در مراسم اختتامیه رقابت‏های کشتی پهلوانی ایران که با حضور معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و استاندار سمنان برگزار شد، از «احمد میرزاپور» به عنوان پهلوان سال 92 ایران تجلیل کرد.

وی گفت: فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال برگزاری رقابت‏هایی اثربخش و باکیفیت فنی بالاست که خوشبختانه در سمنان به این هدف دست یافت.

رئیس فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران گفت: میرزاپور که از خراسان رضوی در رقابت‏های کشتی پهلوانی ایران شرکت کرده بود، در رقابت پایانی توانست حریف خود را شکست دهد و پهلوان سال 92 کشور لقب بگیرد و از این رو، بازوبند پهلوانی وی در روزهای آینده به او اهدا خواهد شد.

طلوع‏کیان بیان کرد: برای اهدای بازوبند پهلوان ایران، باید مراحل اداری لازم طی شود و سپس پهلوان کشتی ایران به این بازوبند دست یابد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته، مقرر شده است تا بازوبند پهلوانی میرزاپور در روزهای آینده توسط شخص رئیس جمهوری به وی داده شود.

رئیس فدراسیون ورزش‏های زورخانه‏ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران افزود: آیین ویژه‏ای نیز در همین زمینه برگزار می‏شود که دکتر حسن روحانی، رئیس‏جمهور کشورمان نیز در آن شرکت می‏کند.

طلوع‏کیان گفت: امروز باید دست همه دلسوزان و دست‏اندرکاران رشته باستانی کشتی پهلوانی را به گرمی فشرد که تا امروز این رشته مهیج را زنده نگه داشته‏اند.

وی تصریح کرد: در راستای رشد و اعتلای ورزش دیرینه کشتی پهلوانی همه باید به تأسی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) با انگیزه و اخلاص کار کنند تا این رشته ورزشی روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

سالن انقلاب اسلامی سمنان در طی دو روز گذشته شاهد کشتی‏های مهیج و زیبایی بود که در نهایت، تیم خراسان رضوی در آن قهرمان شد.

به گفته رئیس هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان سمنان، رقابت‏های کشتی پهلوانی ایران در سال جاری با حضور 181 ورزشکار و کادر تیم در پنج وزن برگزار شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
حتماً به مهدی هاشمی رفسنجانی می دهد