۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷

تلاش مبارک برای بازگشایی بانک‌ها

کد خبر : ۱۶۵۶۴
دولت حسنی مبارک در تلاش برای بازگرداندن مردم به محل کار خود، از امروز یکشنبه بانک ها و مراکز تجاری را بازگشایی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در نخستین ازمایش برای دور کردن مخالفان از صحنه اعتراضات دولت تلاش می کند تا بانک ها و مراکز بازرگانی را بار دیگر باز کند.

درپی تعطیلی مراکز بانکی و صرافی ها در یک هفته اخیر، یک میلیون گردشگر نیز خاک مصر را ترک کردند که یکی از درامدهای اصلی این کشور نیز به شمار می رود.

"حسن الرونی" فرمانده ارتش مصر نیز گفته است ما خواهان بازگشت مردم به محل کار خود هستیم و زندگی عادی شهروندان باید به حال طبیعی خود بازگردد. وی شخصا با حضور در میدان التحریر تلاش کرد تا معترضان را متقاعد کند، این محل را ترک کنند.

این درحالی است که معترضان مصری بر ادامه مبارزه خود برای برکناری حسنی مبارک از سمت خود تاکید دارند. بازگشایی بانک های مصر در روز یکشنبه می تواند میزان نگرانی سرمایه گذاران خارجی را نیز در این کشور در پی اعتراضات اخیر نشان دهد.

تصمیم به بازگشایی مراکز مبادله پول درحالی اتخاذ شده است که مراکز مبادله ارز روز شنبه بر ادامه تعطیلی تا دوشنبه هفته آینده تاکید کرده و به مقامات قاهره گفته اند درخصوص سازوکار مالی کنونی و از سرگیری بدون مشکل ان تردید دارند.

خبرگزاری رویترز درگزارشی از قاهره اعلام کرد، تحلیلگران اقتصادی براین باورند که پس از آن که سرمایه گذاران خارجی و بازرگانان محلی سرمایه های خود را خارج کرده اند احتمالا بانک ها با بی نظمی روبرو خواهند شد.