۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷

پسر آقای شهردار تروریست شد

در چند روز گذشته با توجه به عدم حضور پسر شهردار باکو و بی‌ثمر ماندن پرس‌وجوهای خبرنگاران و افراد مطلع از محل اقامت وی شایعات فراوانی در مورد حضورش در سوریه متشر شده است.
کد خبر : ۱۶۵۶۴۳
صراط: در روزهای گذشته در رسانه‌های آذری شایعات فراوانی در مورد حضور پسر شهردار باکو در میان تروریست‌های آذری سوریه منتشر شده است.

وهابی بودن پسر «حاجی‌بالا ابوطالب‌اف» شهردار باکو که از نفوذ بالایی در ساختار قدرت جمهوری آذربایجان برخوردار است از جمله مسائل مشخص و مبرهن جامعه دینی آرذبایجان است.

او در دوران تحصیل خود در لندن به این فرقه گرایش یافته و پس از بازگشت به کشورش نیز این ارتباطها را ادامه داده و امروزه جز یکی از حامیان اصلی جریان وهابیت در داخل دولت آذربایجان محسوب می‌شود.

در چند روز گذشته با توجه به عدم حضور وی در باکو و بی‌ثمر ماندن پرس‌وجوهای خبرنگاران و افراد مطلع از محل اقامت پسر شهردار باکو شایعات فراوانی در مورد حضور شخصی او در سوریه متشر شده است. اگرچه این اخبار و شایعات از سوی پدر و اطرافیان او تایید نشده است اما عدم تکذیب این مسئله نیز موجب افزایش شایعات شده است.

گفتنی است چندی پیش برای نخستین بار «الله شکر پاشازاده» شیخ الاسلام قفقاز در کنفرانس خبری خود از حمایت فرزندان برخی اصحاب قدرت از جریان‌های وهابی انتقاد کرده بود که طی آن معلوم شد، «ابوطالب اف» فرزند شهردار باکو و نیز فرزند وزیر سابق صنایع غذایی جمهوری آذربایجان از جمله حامیان مالی و سیاسی این جریان هستند.

منبع: ابنا