۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳

تماس تلفنی لاوروف با کری درباره اوکراین

وزیر خارجه روسیه در تماس با همتای آمریکایی خود، با انتقادات از عدم پایبندی مخالفان به توافق صلح با دولت، گفت رفتارهای معترضان اعتبار این توافق را به شدت کاهش داده است
کد خبر : ۱۶۵۷۰۱
صراط: به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه در تماس تلفنی با «جان کری» همتای آمریکایی خود، اقدامات مخالفان دولت اوکراین را مورد انتقاد قرار داد.

بنا بر بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، لاوروف در این تماس تصریح کرده است که رفتارهای مخالفان بر خلاف توافق امضا شده با دولت بوده و این توافق را به شدت تضعیف کرده است.

لاوروف امروز همچنین از وزیران خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و لهستان که به تازگی به عنوان میانجی به اوکراین رفته بودند، توصیه کرد از نفوذ خود برای متقاعد کردن مخالفان به پایبندی به توافق صلحی که دو روز قبل امضا شد، استفاده کنند.

مخالفان غربگرای «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور اوکراین امروز با وجود امضای توافق صلح، وارد اقامتگاه وی شده و این محل را تصرف کردند. پارلمان اوکراین هم که تحت فشار مخالفان از حامیان یانوکوویچ خالی شده بود، امروز رئیس‌جمهور و وزیر کشور را برکنار و «یولیو تیموشنکو» نخست‌وزیر اسبق را آزاد کرد و قانون اساسی این کشور را به وضعیت سال 2004 بازگرداند.

منبع: فارس