۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

اولویت عملیات نظامی محرمانه در سوریه

پایگاه تحقیقاتی « گلوبال ریسرچ» در گزارشی با اشاره به ائتلاف عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در منطقه که هم اکنون برای آنها بعدی استراتژیک دارد، تاکید می‌کند، اولویت‌های سعودی‌–‌اسرائیلی هم اکنون اجرای عملیات نظامی سری در سوریه است.
کد خبر : ۱۶۵۷۲۸
صراط: پایگاه خبری الحدث در گزارشی تحت عنوان «اولویت‌های سعودی – اسرائیلی جهت اجرای عملیات نظامی سری در سوریه» پایگاه تحقیقاتی و پژوهشی « گلوبال ریسرچ» به ائتلافی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرداخت که مهمترین هدف آن نابودی کشور سوریه است.

این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود نوشت که ائتلاف بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی این امکان را برای دولت باراک اوباما فراهم کرد تا به حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی سری خود از گروه‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه ادامه دهد، با اینکه واشنگتن اطلاع کامل داشت که اغلب این گروه‌های تروریستی را عناصر تکفیری تشکیل می‌دهند که در پی محقق کردن اهداف و خواسته‌های طایفه‌ای و مذهبی می‌باشند، اما در قبال این حمایت‌ها این گونه وانمود کرد که خط مشی و سیاست گفت‌وگو و مذاکره را برای حل بحران سوریه دنبال می‌کند.

گلوبال ریسرچ در ادامه افزوده است که دولت اوباما در قبال بحران سوریه سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته تا به این طریق نظام سوریه را تحت فشار قرار دهد، اما گفت‌وگوها و مذاکرات کنفرانس ژنو 2 شکست و ناکامی استراتژی دولت آمریکا در برابر استراتژی نظام سوریه و هم پیمانان آن را به اثبات رساند.

به همین دلیل است که به اعتقاد این پایگاه تحقیقاتی و پژوهشی اخباری مبنی بر آمادگی آمریکا برای ارسال کمک‌های جدید تسلیحاتی و نظامی به گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه هم زمان با اعلام ورود ارتش سوریه به منطقه «القلمون» و هدف قرار دادن منطقه «یبرود» در ریف دمشق در جنوب سوریه به گوش می‌رسد که مهمترین مرکز تجمع گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به سازمان القاعده و به طور مشخص گروه تروریستی «جبهه النصره» است که در نزدیکی مرزهای لبنان بوده و آن را به لبنان ارتباط می‌دهد.

این گزارش ادامه می‌دهد: اسرائیل از جانب خود از حمله به سوریه و نابودی این کشور و مبارزه با ارتش و نظام آن ابراز خرسندی کرده است و گزارش‌های متعددی وجود دارند که ثابت کرده‌اند، صدها تروریست مسلح زخمی در بیمارستان‌های اسرائیل تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی برای جنگ بار دیگر به سوریه اعزام شده‌اند و هنوز صدها تروریست در بیمارستان‌های این رژیم تحت درمان و مداوا هستند.

گلوبال ریسرچ تاکید کرده است که اسرائیل تنها به مداوای این تروریست‌های زخمی اکتفا نمی‌کند، بلکه آنها را با مبالغ مالی بسیار و هنگفتی راهی سوریه می‌کند و در این بین عربستان سعودی شریک استراتژیک اسرائیل در منطقه بیشترین و بزرگ‌ترین تاثیر مادی و سیاسی را در حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری به عمل می‌آورد.

این در حالی است که گلوبال ریسرچ بر این باور است که عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موجب تشدید احساسات طایفه گرایانه و مذهبی در کنار منازعات سیاسی جاری در منطقه شوند.

بنابر اظهار این پایگاه تحقیقاتی تلاش‌های اخیر عربستان سعودی در رویگردانی از برخی گروه‌های تروریستی مسلح تکفیری برای فریب افکار عمومی است، چون سعودی‌ها سازمان تروریستی القاعده و دیگر گروه‌های تکفیری افراطی در منطقه را نماینده خود در کشورهای دیگر برای مقابله با هر گونه تهدید واقعی علیه اهداف و مواضع خود می‌دانند و این گروه‌ها بخشی اساسی از سیاست خارجی عربستان سعودی برای اجرای عملیات‌های سری و محرمانه هستند.


منبع: تسنیم