۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸

تذکر نمایندگان مجلس به رئیس‌ شورای امنیت

تعدادی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار پرهیز دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از اقداماتی که رسانه‌ها را از نقد دلسوزانه باز می‌دارد شدند.
کد خبر : ۱۶۵۷۹۳

صراط: تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس مورخ 4 اسفند 92 توسط هیأت‌ رئیسه مجلس قرائت شد که مشروح آن به شرح زیر است.

* طاهری، میرکاظمی، نبویان، کریمی قدوسی و آقاتهرانی نمایندگان گرگان و مشهد در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار پرهیز دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از اقداماتی که رسانه‌ها را از نقد دلسوزانه مسئولان باز می‌دارد و خلاف روح آزادی بیان در نظام جمهوری اسلامی است، شدند.

* احمدی نماینده لردگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلل و بی‌برنامگی سازمان بهزیستی در پوشش حمایتی به مددجویان و نیز نظارت جدی بر محتوای برنامه‌ها و فرآیندهای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای را متذکر شد.

* نظری مهر نماینده کردکوی و بندر گز به وزیر نیرو در مورد علت عدم انجام پروژه 63 به 20 کیلووات برق شهرستان‌های گمیشان پس از حدود 3 سال تذکر داد.

* فاطمه آلیا نماینده تهران در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که در بررسی استحقاق دریافت سبد کالا علاوه بر درآمد سرپرست خانوار تعداد عائله نیز مد نظر باشد.

* احمد لاشکی نماینده نوشهر به وزیر راه و شهرسازی در مورد علت بلاتکلیفی انجام کار پروژه 612 واحدی مسکن مهر تذکر داد.

*چهاردولی نماینده مردم ملایر به وزیر اقتصاد و دارایی علت عدم نظارت و کنترل نرخ سود بانک‌ها و عدم درک مشکلات مردم را متذکر شد.

*نظری‌مهر نماینده مردم بندرگز به وزیر نیرو در مورد علت عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی و تبدیل شدن آب‌های سطحی به فاضلاب تذکر داد.

*آصفری نماینده مردم اراک به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم ارائه سبد کالا برای همه روستاییان در سراسر کشور را متذکر شد.

*جوکار نماینده یزد و صدوق در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار بررسی علت صفر کردن سهمیه سوخت انباشته شده در کارت سوخت موتورسیکلت‌ها شد.

* بشیری نماینده پاکدشت به وزیر راه و شهرسازی در مورد تسریع در بهره‌برداری از پروژه بیمارستان 130 تختخوابی شهدای پاکدشت تذکر داد.

* اسماعیلی نماینده مردم زنجان به وزیر راه و شهرسازی در مورد علت عدم توجه به آزادراه زنجان تبریز تذکر داد.

* بشری، موسوی، خجسته نمایندگان پاکدشت، اهواز و همدان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار نظارت بیشتر بر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به ویژه اتوبوس‌های مسافربری شدند.

* خسروی نماینده مردم سمنان به وزیر علوم اقدامات نسنجیده و عجولانه در مورد تعویض مدیریت دانشگاه تهران متذکر شد.

* سجادی نماینده فریمان به وزیر کشاورزی در مورد سهل‌انگاری عمدی و تبانی منابع طبیعی خراسان رضوی با زمین‌خواران و تخریب مراتع و جنگل‌ها تذکر داد.

* شفیعی نماینده مردم ممسنی به وزیر آموزش و پرورش علت عدم پرداخت پاداش مناطق محروم را متذکر شد.

* نظری مهر نماینده مردم بندرگز به وزیر نیرو در مورد علت عدم تخصیص بودجه، رفع حریم 4 شهرستان حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

* بهمئنی نماینده مردم رامهرمز به وزیر آموزش و پرورش عدم رعایت قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه را متذکر شد.

* منوچهری و محبی نمایندگان پاوه، سنقر در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار بازرسی، حسابرسی و نظارت بر عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر در جهت احقاق حقوق اعضای تعاونی‌ها شدند.

* جدگال نماینده مردم چابهار در تذکری به وزیر علوم خواستار رسیدگی به وضع خوابگاه‌های دبیرستان و دانشگاه‌های بین‌المللی و چابهار شد.

* اربابی نماینده مردم ایرانشهر به وزیر نفت استخدام‌های تبعیض‌آمیز در شرکت پالایش و پخش در منطقه چابهار را متذکر شد.

* قاضی‌پور و فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر صنعت خواستار جلوگیری از واردات خودروهای لوکس شدند.

* بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه به وزیر نفت در مورد عدم توجه به گازرسانی به بخش‌های روستاهای حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

* مقیمی نماینده بهشهر و نکاء به وزیر دادگستری در مورد علت تعطیلی ساخت ندامتگاه شهرستان بهشهر تذکر داد.

* امیری نماینده مردم زرند در تذکری به وزیر کار خواستار اقدام جدی و مسئولانه برای ایمنی کارگران معادن زغال سنگ منطقه زرند و کوهبنان و بررسی کامل حادثه اخیر در معدن کوهبنان شد.


منبع: فارس