۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

برگزاری‌نشست‌کمیته‌سیاسی‌ایران‌والجزایر

در چارچوب پیگیری مشورت‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر، روز جاری عبدالمجید بوقره، وزیر مشاور در امور خارجه الجزایر در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه ، منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.
کد خبر : ۱۶۵۸۶۴
صراط: در این نشست درباره وضعیت روابط دو کشور و همکاری‌های جاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌ویژه برگزاری کمیسیون عالی مشترک آتی ایران و الجزایر بحث و تبادل نظر شد. دو طرف همچنین آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و شرایط جاری در حوزه شمال آفریقا، تحولات پرونده هسته‌ای، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و مبارزه با تروریسم را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

در این نشست دو طرف بر اراده سیاسی مقامات عالیه دو کشور در جهت تقویت و استحکام روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرده، ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه، بر لزوم گسترش روابط اقتصادی، گردشگری و همکاری‌های فنی در پروژه‌های مشترک تاکید کردند.

وزیر مشاور در امور خارجه الجزایر هم‌چنین در دیدار با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز آخرین تحولات همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و نتایج اقدامات به‌عمل آمده در قالب کمیسیون عالی مشترک دو کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

منبع: ایسنا