۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳

تظاهرات هزاران‌اوکراینی مخالف دولت‌جدید

هزاران نفر از مخالفان و حامیان دولت جدید اوکراین در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر : ۱۶۵۸۸۸
صراط: به نقل از شبکه روسیاالیوم، هزاران نفر از طرفداران دولت جدید اوکراین و مخالفان آن روز یکشنبه در شهر های مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

در "ادیسا" یکی از شهرهای بزرگ اوکراین که در ساحل دریای سیاه وجود دارد هزاران نفر از مخالفان پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در اعتراض به آنچه که آن را کودتا علیه دولت می دانند، تظاهرات کردند و در آن تعداد زیادی از جوانان این کشور و جناح ها و احزاب چپگرا شرکت کردند.

در مقابل صدها نفر از طرفداران دولت جدید در منطقه دیگری از ادیسا برای گرامیداشت قربانیان درگیری های کیف تظاهرات کردند.

در خارکوف نیز سه نفر از ساکنان آن که عمدتا از مخالفان دولت جدید هستند برای دفاع از مجسمه ولادیمیر لنین که برخی از فعالان اوکراینی سعی در انداختن و از بین بردن آن را داشتند، تظاهرات کردند.

شهر سیمفروپول نیز امروز یکشنبه شاهد تظاهرات هزاران نفر از حامیان دولت جدید است و تظاهرکنندگان خیابان اصلی این شهر را قطع کردند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن شعار "وحدت اراضی اوکراین را حفظ می کنیم"، "درود بر اوکراین و درود بر قهرمانان" درج شده بود.

گفتنی است که هم اکنون هزاران نفر از تظاهرکنندگان اوکراینی در میدان استقلال در مرکز پایتخت حضور دارند.

خاطر نشان می شود که پارلمان اوکراین روز گذشته ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین را برکنار کرد و رئیس جدید پارلمان این کشور با اکثریت آرا با حفظ سمت به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

گفتنی است درپی خروج رئیس جمهوری کشور بحران زده اوکراین از کیف نخست وزیر نیز ضمن استعفا از سمتش وظایف خود را به پارلمان این کشور تفویض کرد
منبع: تسنیم