۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

جزئیات جلسه امشب هیات دولت

رئیس‌جمهور ضمن استقبال از سیاست‌های ابلاغی و تشکر از مقام معظم رهبری در ابلاغ این سیاست‌ها، آن را سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تکمیل حماسه سیاسی دانست.
کد خبر : ۱۶۵۹۰۴
صراط: هیئت وزیران امروز به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد که مهم‌ترین مسائل و مباحث روز کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جلسه امشب هیئت وزیران با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه رئیس‌جمهور به معاون اول، چگونگی تحقق این سیاست‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور با استقبال از سیاست‌های ابلاغی و تشکر از مقام معظم رهبری در ابلاغ این سیاست‌ها، آن را سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تکمیل حماسه سیاسی دانست.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه هر چند بخشی از این سیاست‌ها نیازمند تدابیر درازمدت است و در تدوین برنامه ششم هم مورد اهتمام قرار خواهد گرفت، افزود: دولت عزم و توانایی آ‌ن را دارد که همه این سیاست‌ها را عملیاتی کند و همه دستگاه‌های اجرایی را موظف به برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بندهای مربوط به خود کرد.

وی اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گر، پویا و پیشرو و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت را از جمله جهت‌گیری‌های مهم این سیاست‌ها دانست و بر کوچک‌سازی بخش اجرایی دولت و مدیریت بهینه هزینه‌ها تاکید کرد.

**گزارش ظریف از نشست ژنو در جلسه هیئت دولت

در ابتدای جلسه، وزیر امور خارجه گزارشی از نشست ژنو و آغاز مذاکرات برای توافق نهایی هسته‌ای با شش کشور به هیئت وزیران ارائه داد.

همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی درباره رویکردها و سیاست‌های این سازمان پرداخت و در ادامه، رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت وجود یک دستگاه بازرسی فعال، متعهد و چابک، بر لزوم اصلاحات در نظام اداری برای پیشگیری از شکل‌گیری تخلفات تصریح کرد.

روحانی همچنین از خدمات سازمان بازرسی کل کشور و کارکنان آن تشکر و قدردانی کرد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم