۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲

"آه"محمدرضا پهلوي در"شاه بي‌شين"

کد خبر : ۱۶۶۳۱
رمان "شاه بي‌شين" نوشته محمدكاظم مزيناني و براساس زندگي محمدرضا شاه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
به گزارش صراط نيوز به نقل از پايگاه خبري سوره مهر، محمدكاظم مزيناني درباره رمان "شاه بي‌شين" گفت: اين اثر كه پيش از اين عنوان "سه گانه شاهانه" را در اختيار داشت در مدت دو سال و با استفاده از تمام منابع مكتوب، اسناد،‌عكس‌ها، مقالات و بريده جرايد نوشته شده است.
وي ادامه داد: براي نگاه دقيق به زندگي محمدرضا پهلوي، دست‌نويس‌ها، نوع خط، تصاوير، مصاحبه‌ها با خبرنگاران خارجي و حتي تغيير حالات چهره و لحن وي مورد توجه قرار گرفتند.
محمدكاظم مزيناني درباره چرايي نگارش اين اثر خاطر نشان كرد: هنگام سقوط سلطنت پهلوي 14 ساله بودم. تمام آ‌ثار مكتوب درباره خاندان پهلوي را مطالعه و يادداشت برداري كردم تا علل اين سقوط، دستمايه نگارش رمان "شاه بي‌شين" شوند.
وي با اشاره به ماجراهاي اين رمان 418 صفحه‌اي گفت: قصه از بيماري شاه آغاز شده و سپس با نگاهي به گذشته، از كودكي تا لحظه مرگ محمدرضا از زبان وي روايت مي‌شود همچنين نوع نگاه شاه به زن، جامعه، دنيا، اطرافيان و حتي روابطش با اشيا و حيوانات در اين رمان تصوير شده‌اند.
رمان "شاه بي‌شين" سال 1386، در نخستين جشنواره داستان انقلاب، جزء آثار برگزيده معرفي شده است.رمان "شاه بي‌شين" توليد كارگاه قصه و رمان مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در 418 صفحه، قطع رقعي و در تيراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قيمت 5 هزار و 900 تومان توسط سوره مهر منتشر شد.