۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

لاریجانی:اختلاف سلیقه درکشور وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام اعتقاد داشت اگر مردم بیدار شوند اتحاد واقعی ایجاد می‌شود و اصل انقلاب اسلامی ایران بر پایه حرکت مردمی بود.
کد خبر : ۱۶۶۵۷۰

صراط: علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه هفتم اسفند شیرگاه اظهار داشت: در کنار هم بودن مردم در انقلاب و همراهی آنها با امام باعث پایداری انقلاب شده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل اقتدار ایران ایستادگی در راه آرمان‌های انقلاب بوده است، ابراز داشت: در راهپیمایی 22 بهمن قسمتی از آن نشان داده شده است.

لاریجانی با بیان اینکه پیروی از ولی فقیه مهم‌ترین علت پیروزی انقلاب است، خاطر نشان کرد: اختلاف سلیقه در کشور وجود دارد اما همه در حفظ منافع ملی وجه اشتراک دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چون انرژی هسته‌ای موجب تغییر شرایط می‌شود، ابراز داشت: این مسئله موجب شد که دشمن با آن مخالفت کند.

وی با اعلام اینکه سلاح هسته‌ای بهانه‌ای است که دشمن ایران ‌را در فشار قرار می‌دهد، اضافه کرد: آنها می‌دادند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه پیروی انقلاب موجب شد دریچه‌های جدید به روی مردم دنیا باز شود، گفت: موفقیت در تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی بخشی از آن است و انقلاب اسلامی به دنبال دستیابی به وصله و پینه‌ای از صنایع نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قبل از انقلاب صاحب تکنولوژی نبودیم و صنایع مونتاژی داشتیم، تصریح کرد: بعد از انقلاب شاهد دریچه‌ای جدید روی ابتکار مردم بودیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر روشن و اهداف مشخص گام بر می‌دارد، گفت: جریان افراطی‌گیری در منطقه که به دنبال بحران‌آفرینی به دلیل هوسرانی و رقابت‌های احمقانه است ما را در مسیر اهداف خود قرار نمی‌دهد.

لاریجانی با اشاره به اینکه تکفیری‌هایی که به جان مسلمین افتادند توسط کشورهای غربی و دلالان منطقه‌ای حمایت می‌شوند، ابراز داشت: در 10 سال اخیر شاهد فعالیت بیشتری از آنها بودیم.

وی با اعلام اینکه هنگامی که کشورهای غربی در عراق و شکست از حزب‌الله در جنگ 33 روزه شدند، اختلاف بین شیعه و سنی را رواج دادند، ادامه داد: در 10 سال اخیر کنترل منطقه از دست کشورهای غربی خارج شد و آنها نمی‌توانند حوادث را پیش‌بینی کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه دیدگاه ایالت متحده آمریکا در قضایای سوریه، بیان‌گیر درگیر شدن در باتلاق است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ترس در ملت‌های دنیا را از بین برد و آنها را بیدار کرد.

وی افزود: کشور ایران فرصتی برای دستیابی امت اسلامی به جایگاه اصلی خود فراهم کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه نقص جدی کشور در حوزه اقتصاد است و با وجود همه تلاش‌ها که در زیربناها و ارسال امکانات به شهرها و روستاها انجام شده اما چرخه اقتصاد هنوز قوی نیست، ادامه داد: علت آن برنامه‌ریزی اقتصادی است که همه مردم را به میدان نیاورده است.

وی ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را مشارکت مردم در اقتصاد برشمرد و گفت: الان قسمت اعظم اقتصاد در دست دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون تن برنج تولید داخل است، خاطر نشان کرد: میزان نیاز کشور 3.5 میلیون تن است که با این روش باید برای نیاز داخلی و خودکفایی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در اقتصاد جدی گرفته شود، ابراز داشت: همانگونه که مردم با حضور خود در انقلاب مشارکت داشتند، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکتی در مسیر واگذاری امور به مردم است. 

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت در اقتصاد مقاومتی تسهیل کننده، هدایت کننده و ناظر باشد، گفت: قوانین خوبی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی داریم و اگر قانون خوب اجرا نشود ثمربخش نیست.

وی با اشاره به در دیدار اخیر سران قوا با مقام معظم رهبری افزود: مشکل در قانون نیست.

لاریجانی با بیان اینکه برای حضور مردم در صحنه اقتصاد، باید فهم مشترک در اجرای اقتصاد مقاومتی به وجود بیاید، تصریح کرد: رسانه‌ها مسئولیت دارند که برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری شرایط را تسهیل کنند.

وی با اعلام اینکه مسئولان مصمم برای اجرای اقتصاد مقاومتی هستند، ادامه داد: باید به اقتصاد توجه بیشتری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ظرفیت نیروهای متخصص ایران را  بیشتر از کشورهای همسایه دانست و گفت: در بخش دولتی تورم نیرو داریم.

لاریجانی با بیان اینکه پول نفت خرج امور اجرایی وزارتخانه‌ها می‌شود، تصریح کرد: 100 هزار میلیارد تومان برای امور جاری وازتخانه و 10 هزار میلیارد تومان برای عمران کشور در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی مشکل اصلی کشور را در تولید دانست و ابراز داشت: باید صادقانه با مردم صحبت کنیم، منابع مناسب داریم اما روش‌های ما درست نبود.

منبع: فارس