۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

درخواست عفو بین الملل از جهانیان

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی خواستار تعلیق فروش سلاح به رژیم اسرائیل شد و اعلام کرد که این رژیم ده‌ها فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده است.
کد خبر : ۱۶۶۷۲۷
صراط: سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود که امروز پنجشنبه منتشر شد، آورده است: اسرائیل ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را از سه سال پیش تاکنون بدون رعایت حیات انسانی به قتل رسانده است.

در این گزارش 87 صفحه‌ای با عنوان «ماشه آسان: توسل نامتناسب به قدرت از طرف اسرائیل در کرانه باختری» آمده است: 45 فلسطینی از ژانویه سال 2011 میلادی به قتل رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ در حالی که هیچ تهدید مستقیم و فوری برای نظامیان اسرائیلی مستقر در کرانه باختری نبوده‌اند.

این گزارش افزود: نیروهای اسرائیلی که حیات انسانی را رعایت می‌کنند، ده‌ها غیرنظامی فلسطینی از جمله کودان را در طول سه سال گذشته در کرانه باختری به قتل رسانده‌اند و تقریبا به طور کامل از مجازات فرار کرده‌اند.

فیلیب لوثر مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت: این گزارش دلایلی را درباره افزایش عملیات غیرقانونی قتل و زخمی کردن بدون توجیه غیرنظامیان فلسطینی را ارایه می‌کند که نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری باعث آن بوده‌اند.

این گزارش آورده است: اسرائیل تحقیقات مستقلی را مطابق با معیارهای بین‌المللی انجام نداده و با اینکار فرار نیروهایش از مجازات را تسهیل کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل رژیم اسرائیل را ترغیب کرد که تحقیقات مستقل، بی طرفانه، شفاف و سریعی را درباره همه موارد قتل یا زخمی شدن شدید غیرنظامیان فلسطینی توسط نیروهای این رژیم، انجام دهد.

این سازمان همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا و سایر اعضای جامعه بین‌المللی را ترغیب کرد که تجهیز اسرائیل به مهمات، سلاح و سایر تجهیزات را تعلیق کنند.

رژیم صهیونیستی نیز در واکنش، این گزارش را رد و سازمان عفو بین‌الملل را متهم کرد که درک کاملی از همه چالش‌ها در کرانه باختری ندارد.

رژیم اسرائیل در بیانیه خود تحرکات ارتش اسرائیل را به زعم خود، حرفه‌ای و اخلاقی خواند.
منبع: فارس