۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

توقیف آسمان قانونی بود

واکنش برخی از اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات این هیئت را وادار به حمایت از اقدام قوه قضائیه در توقیف روزنامه آسمان کرد.
کد خبر : ۱۶۶۸۰۸

صراطیک منبع آگاه با اشاره به محتوای مباحث نشست اخیر هیئت نظارت بر مطبوعات و طرح مطلب موهن روزنامه آسمان در این نشست، گفت: برخی از اعضای هفت‌گانه این هیئت با اصرار بر لغو مجوز روزنامه موهن«آسمان» که حکم قصاص را غیرانسانی خوانده بود،‌صلاحیت گردانندگان آن را مردود دانستند. اما متاسفانه بعضی از اعضای این هیئت نسبت به ورود قوه قضائیه در توقیف روزنامه مذکور ابراز ناراحتی و تصمیم به سکوت یا بسنده کردن به یک تذکر در این رابطه داشتند.

وی افزود: در این نشست نماینده حوزه علمیه در هیئت نظارت بر مطبوعات پس از یک‌ساعت و نیم بحث بر سر لزوم لغو مجوز این روزنامه،‌در پی واکنش و اعتراض مراجع عظام تقلید و علما که نباید اجازه داد احکام مسلم اسلام دستاویز روشنفکران نوپا و میراث خواران ملی مذهبی قرار گیرد و همچنین از آن‌جایی که وزارت ارشاد در بزنگا ه سکوت کرده، اقدام دادستانی تهران را کاملا به جا و جزو وظایف ذاتی و قانونی آن دانست.

این منبع آگاه تاکید کرد که در نهایت این بحث و موضع‌گیری‌های جدی منجر به این شد که هیئت مصوب کند که توقیف قوه قضائیه قانونی بوده و هیئت نیز پرونده آن را جهت رسیدگی به دادگاه ارسال کند.

منبع: تسنیم