۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
ادعای روزنامه ورلد تریبیون:

استقرار موشک کروز روسی در لبنان

روزنامه ورلد تریبیون آمریکا به نقل از منابع ر‍‍ژیم اسرائیل نوشت که حزب الله موشک‌های کروز پیشرفته روسی را در لبنان مستقر کرده است.
کد خبر : ۱۶۶۸۳۹
صراطروزنامه ورلد ترییبون به نقل از افسران ارتش رژیم اسرائیل نوشت: حزب الله به موشک‌های کروز پیشرفته روسی دست یافته و آنها را مستقر کرده است.

این منابع افزودند: برد این موشک‌ها 300 کیلومتر است و می‌تواند همه ساحل فلسطین اشغالی در کنار دریای مدیترانه را هدف قرار دهد.

برپایه این گزارش، برخی از افسران نیروی دریایی رژیم اسرائیل گفتند: حزب الله به این سامانه دفاعی ساحلی به نام P-800 را که روسیه به سوریه می فروشد، دست یافته است.

این افسران افزودند: موشک های P-800 نسخه پیشرفته موشک‌های کروز «یاخونت» است.

به نوشته ورلد ترییبون، ایلی شارفیت فرمانده پایگاه دریایی در حیفا واقع در فلسطین اشغالی گفت: این موشک های پیشرفته در دست حزب الله است و ما برای (مقابله با آن) خود را آماده می کنیم.

برپایه این گزارش، برخی مسئولان رژیم اسرائیل گفتند: حزب الله موشک یاخونت را در سال 2013 میلادی یعنی یکسال بعد از آنکه نیروی دریایی سوریه به موشک های P-800 دست یافت، مستقر کردند.

این مسئولان رژیم اسرائیل افزودند: تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از ورود هرگونه سلاحی از سوریه به لبنان به طور جزئی موفقیت آمیز بوده است.

ورلد تریبون به نقل از افسران یاد شده نوشت: نیروی دریایی اسرائیل برای خنثی کردن هرگونه تهدید موشکی از جانب حزب الله یا سوریه علیه اسرانیل آموزش می‌بیند و احتمال دارد که حزب الله از یاخونت برای ضربه زدن به تاسیسات گاز اسرائیل در شرق دریای مدیترانه استفاده کند.

منبع: فارس