۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵

جزئیات دیدار هیات‌پارلمانی ایران با سلیمان

« میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان با ابراز خرسندی و استقبال از فضای جدید بوجود آمده در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و جهان اظهار داشت: بدون شک این مسئله در حل مشکلات کشورهای منطقه موثر خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۶۸۸۵
صراطمیشل سلیمان در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست « علاء الدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همچنین تاکید کرد که استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای حق مسلم ایران است.

وی در این دیدار که عصر پنجشنبه در کاخ ریاست جمهوری لبنان(بعبدا) برگزار شد، تصریح کرد: رهبریت سیاسی لبنان همواره بر حق جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای تأکید کرده است.

رییس جمهوری لبنان با حمایت از راه حل سیاسی بحران سوریه گفت: حل بحران سوریه تأثیر مستقیمی بر ثبات و استقرار کشورهای منطقه خواهد داشت و راه حل بحران ، سیاسی است.

 بروجردی و سلیمان در این دیدار که اعضای هیات ایرانی و« غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشتند، در باره تحولات منطقه و همکاری های دوجانبه گفت وگو کردن.

بروجردی نیز در این دیدار با ابلاغ درودهای گرم « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمله هوایی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به خاک لبنان را محکوم کرد.

وی با تاکید به اینکه « تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوان دارد »، اظهار داشت: واقعیت این است که رژیم غاصب صهیونیستی عامل اصلی تهدید امنیت در منطقه به شمار می رود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تبریک تشکیل دولت جدید لبنان تصریح کرد: حفظ وحدت و انسجام همه گروه ها و طوایف لبنان در مواجهه با تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی و خطر گروه های تکفیری در منطقه بسیار مهم است.

بروجردی با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا هرگونه اقدام قانونی لازم را برای تسهیل همکاری ها و تقویت همکاری های میان دو کشور انجام دهد.

وی با اشاره به ضرورت راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه اظهار داشت: حفظ ساختار سیاسی سوریه از طریق برگزاری انتخابات در امنیت و ثبات لبنان نیز موثر است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر ضرورت پیگیری جدی تر سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی توسط دولت لبنان تاکید کرد و گفت که این موضوع یک مطالبه ملی در جمهوری اسلامی ایران است.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست بروجردی صبح پنجشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات لبنانی وارد این کشور شد.

بروجردی و هیات همراه وی که از روز سه شنبه گذشته در سوریه بسر می بردند، از طریق مرز زمینی وارد خاک لبنان شدند.

نوذر شفیعی ، مجتبی رحماندوست ، میرقسمت موسوی اصل و عطاء الله سلطانی صبور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بروجردی را در این سفر همراهی می کنند.

هیات ایرانی همچنین قرار است با رییس مجلس نمایندگان، نخست وزیر و دیگر مقامات لبنانی دیدار و در باره راههای گسترش روابط دو کشور گفت وگو کند.
منبع: ایرنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم