۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

وب‌سایت دولتی تریبون ضدانقلاب شد +عکس

وب سایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در اقدامی عجیب، روز گذشته اصل و ترجمه کامل مقاله سعید کمالی دهقان در گاردین با تیتر «محمد نوری زاد فعالی ایرانی، هدف حمله قرار گرفت و دستگیر شد اما ساکت نشد»، را منتشر کرده است.
کد خبر : ۱۶۷۰۴۸
صراط: وب سایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در اقدامی عجیب، روز گذشته اصل و ترجمه کامل مقاله سعید کمالی دهقان در گاردین با تیتر «محمد نوری زاد فعالی ایرانی، هدف حمله قرار گرفت و دستگیر شد اما ساکت نشد»، را منتشر کرده است.

در بخشی از وب سایت اداره کل رسانه های خارجی که روزانه اخبار خارجی را در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می کند، مقالات جهان و ایران را پوشش می دهد.

بر همین اساس روز گذشته مقاله ای از سعید کمالی دهقان که برای روزنامه گاردین چاپ انگلیس می نویسد بر روی خروجی این وب سایت قرار گرفت. البته این تنها مقاله کمالی نیست که وب سایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد تا کنون منتشر کرده است اما موضوع این مقاله در تصاد با نظام جمهوری اسلامی است و به نظر می رسد یک سایت تحت پوشش وزارت ارشاد اسلامی به پایگاهی برای مقالات ضدانقلاب تبدیل شده است تا جایی که وقتی عنوان مقاله در گوگل جستجو می شود، لینک وب سایت وزارت ارشاد بعنوان اولین لینک ارجاع دهنده به مقاله کمالی معرفی می شود.


 
نتیجه جستجو در گوگل با عنوان مقاله

اما نکته قابل توجه در این باره، حذف این مقاله از  وب سایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد است اما همچنان گوگل این وب سایت را بعنوان اولین مرجع منتشر کننده مقاله معرفی می کند!

 


صفحه خبر حذف شده از سایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد

 

البته مدیران وزارت ارشاد باید پاسخ دهند که این سایت با چه اهدافی تاسیس و راه اندازی شده و امروز چه اهدافی را دنبال می کند؟ آیا صرف اینکه یک نویسنده ایرانی مقاله ای را در یک رسانه خارجی منتشر کرده، کافی است تا وب سایت متعلق به وزارت ارشاد آنرا منتشر و به تریبونی برای ضدانقلاب تبدیل گردد؟!

در خوش بینانه ترین حالت می توان مدعی بود که این اتفاق از روی سهل انگاری صورت گرفته اما مدیران ارشاد باید بدانند برخی از اشتباهات (هرچند سهوی) می توانند خسارات جبران ناپذیری را به پیکره فرهنگ و سیاست وارد نماید.



منبع: تهرانپرس